رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئتی الجزایری بر ضرورت هماهنگی و تشریک مساعی برای مبارزه با طرح ها و توطئه های برخی قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای به منظور ایجاد تفرقه و تجزیه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه؛  هیئتی از کمیته ملی الجزایر در حمایت از مقاومت سوریه، شامل شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و آکادمیک الجزایر به ریاست «رمضان بودلاعه» رئیس این کمیته روز چهارشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

اعضای این هیئت بر حمایت ملت الجزایر از مقاومت و ایستادگی ملت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و طرح های فتنه افکنانه و تجزیه طلبانه منطقه ای و خارجی تاکید کرد که سوری ها و همه عربها را هدف قرار می هد.

اعضای هیئت الجزایری ابراز اطمینان کردند سوری ها به عنوان نماد مقاومت و مدافع نخست موضوعات قومیتی و حامی منافع ملتهای عربی بر تروریستها پیروز خواهند شد.
بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: مواضع ملت الجزایر در حمایت از سوریه جای شگفتی ندارد به ویژه که الجزایری ها تجربه مشابه و شرایطی مشابه وضعیت کنونی سوریه داشته اند و درد و رنجی که سوری ها از تروریستها می کشند را تجربه کرده اند. علاوه بر آن، ملت سوریه و الجزایر دارای تاریخ مبارزاتی مشترک و تجربه مبارزاتی شرافتمندانه ای در مبارزه با استعمار دارند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آنچه مردم منطقه با آن مواجهند نشان دهنده ضرورت تشریک مساعی نخبگان و نیروهای ملی گرای عربی برای ایجاد بازدارندگی فکری عربی با هدف استحکام بخشیدن به اندیشه عربی و قومی و مواجه با تحولات و طرح های خارجی و تکفیری است، طرح هایی که زمان حال و آینده ملتهای عربی را هدف قرار داده است.
اعضای هیئت الجزایری همچنین لباسی سنتی مخصوص مردم کشورشان را به رئیس جمهور سوریه اهدا کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار