شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی ، سرفصل و ریز محتوای برنامه درسی دوره كارشناسي حرفه‌اي مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت زنان را تصویب کرد.

دكتر رجبعلي برزويي ، معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این دوره با توجه به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور در حوزه سلامت و با درخواست ومشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، تدوین و به تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی رسید. 

 وی افزود : از جمله قابليت ها و توانمندي هاي فارغ التحصيلان اين دوره مي توان به توانایی ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمائي خانواده در مورد بهداشت زمان بلوغ ،  ازدواج ،  تنظيم خانواده ، يائسگي ، واکسیناسیون مادر و کودک ، روش شیردهی و بهداشت و تغذیه دوران بلوغ و مشاوره هنگام ازدواج در مدارس دخترانه جهت دانش آموزان ، اولیاء و مربیان مدارس و مراقبت دوره میانسالی و سالمندی زنان ( بهداشت و تغذیه ) ، آموزش بهداشت و ارائه خدمات بهداشتي گسترده به جامعه زنان در سنين باروري براساس پروتکل های وزارت بهداشت و درمان به منظوركمك به كم كردن ميزان مرگ و مير مادر و نوزاد ،  ارائه آموزش ها و انجام مراقبت هاي پیش از بارداری ، انجام غربالگری سرطان های شایع در زنان و انجام معاينه پستان براساس پروتکل های وزارت بهداشت و درمان ، برنامه ريزي، نظارت و آموزش ساير كاركنان تيم بهداشتي و رابطین بهداشتی ، اشاره کرد. 

 وی اظهار داشت : برخی ازدروس تخصصی این دوره شامل آموزش و مشاوره  هنگام 
ازدواج ، مراقبت مادر و کودک ، بلوغ دختران ، تغذیه و سلامت ( اصول تغذیه )  ، آموزش و مشاوره آن ، روانشناسی زن و خانواده جایگاه زن در اجتماع و خانواده از دیدگاه اسلام  ، بهداشت روانی و اعتیاد در زنان می باشد.
 
وی یاد اور شد: در کنار سایر دروس به همراه ۵۱۲ ساعت آموزش در محیط ، فارغ التحصیلان توانایی احراز شغل مراقبت زنان شاغل در دفاتر مشاوره پزشکی و پایگاه های پزشک خانواده ،مراکز نگهداری سالمندان زن ، مراکز مشاوره آموزش های هنگام ازدواج و... را خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار