رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

"غلامحسين اسماعيلي"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرين وضعيت دسترسی به دستبندهاي الكترونيك، اظهار داشت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.
 
وي در تشريح روند استفاده از اين دستبندها گفت: ضرورتي ندارد همه زندانيان در فضاي بسته زندان نگهداري شوند، بلكه در مورد برخي از مجرمان با استفاده از اين دستبندها بيرون از محيط زندان كنترل اعمال خواهد شد.
 
رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور خاطرنشان كرد: دستبندهاي الكترونيكي راهكار مناسب و مطلوبي براي كاهش جمعيت كيفري در زندان‌هاست.
 
گفتني است؛  در این طرح، با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندهای الکترونیکی می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هر کجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جعفرپور
۱۶:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
کاش خودمون میساختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
انشاالله به حول قوه الهی خودمون هم میسازیم
آخرین اخبار