مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، ابطال بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور توسط دیوان عدالت اداری،آخرین وضعیت پرونده بیمه ایران و کهریزک،برگزاری آزمون وکالت در اول آذر ماه، رسیدن کلید ساختمان لادن به وزارت دادگستری، آغاز مزایده بخش دوم اموال مه‌آفرید به ارزش 98 میلیارد تومان، وارد شدن نخستین محموله دستبندهای الکترونیکی به کشور مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله ابطال بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور توسط دیوان عدالت اداری،آخرین وضعیت پرونده بیمه ایران و کهریزک،برگزاری آزمون وکالت در اول آذر ماه، رسیدن کلید ساختمان لادن به وزارت دادگستری، آغاز مزایده بخش دوم اموال مه‌آفرید به ارزش 98 میلیارد تومان، وارد شدن نخستین محموله دستبندهای الکترونیکی به کشور مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

**هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور مصوب ۱۰. ۲. ۱۳۹۰ را غیر قانونی و خارج از حدود اختیارات دانست و آن را ابطال کرد.




دیوان عدالت اداری بخشنامه معاون اول دولت دهم را ابطال کرد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور مصوب ۱۰. ۲. ۱۳۹۰ را غیر قانونی و خارج از حدود اختیارات دانست و آن را ابطال کرد.

**محسن افتخاری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های "کهریزک" و "بیمه ایران" به باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور است و پرونده بیمه ایران نیز در شرف تعیین وقت است که تا اواخر هفته آینده وقت دادگاه این پرونده مشخص خواهد شد.






آخرین وضعیت پرونده‌های "‌کهریزک" و "بیمه ایران"

سرپرست دادگاه‌هاي کيفري استان تهران، آخرین وضعیت پرونده کهریزک و پرونده بیمه ایران را تشریح کرد.


** علی مندنی‌پور با اشاره به آخرین اخبار از برگزاری آزمون وکالت به باشگاه خبرنگاران گفت: این آزمون قرار است اول آذر ماه برگزار شود و نتایج آن یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.




آزمون وکالت اول آذر ماه برگزار می‌شود/ اعلام نتايج يک ماه پس از برگزاري آزمون

رئیس سابق کانون وکلای دادگستری گفت: آزمون وکالت اول آذر ماه برگزار و نتایج آن یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام مي‌شود


**چندي پيش بر اساس توافق ميان نهاد رياست‌جمهوري و وزارت دادگستري قرار شد كه دو طبقه از ساختمان لادن در اختيار كارمندان اين وزارتخانه قرار گيرد، اما روز سه‌شنبه هفته گذشته در حالي كه ماموران وزارت دادگستري براي تحويل گرفتن ساختمان لادن مراجعه كرده بودند با در بسته برخي اتاق‌ها و طبقات اين ساختمان مواجه شدند. حال بايد منتظر ماند تا ديد که نتيجه اين ساختمان در هفته آتي معلوم خواهد شد يا خير؟






 کلید ساختمان لادن به وزارت دادگستری رسید

یک منبع آگاه با اشاره به واگذاری ساختمان لادن به وزارت دادگستری گفت: ما دو طبقه از این ساختمان را تحویل گرفته‌ایم و سه طبقه دیگر هنوز در اختیار ما نیست.

**مه‌آفرید خسروی به عنوان متهم ردیف اول پرونده فساد 3 هزار میلیاردی به اعدام محکوم شده که اجرای حکم وی بستگی به رد مال دارد و باید دید فروش اموال، پاسخگوی دیون گسترده این متهم است يا خير و اين در حالي است كه‌ بخش دوم اموال مه‌آفرید خسروی متهم پرونده فساد بزرگ بانکی از سوي قوه قضاييه از طریق آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شد. 




مزایده بخش دوم اموال مه‌آفرید به ارزش 98 میلیارد تومان آغاز شد

مزایده بخش دوم اموال مه‌آفرید خسروی متهم پرونده فساد بزرگ بانکی از سوي قوه قضاييه از طریق آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیر‌الانتشار منتشر شد.

**در طرح دستبند و پابند الکترونیکی با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندهای الکترونیکی می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هر کجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.



نخستين محموله "دستبند و پابندهاي الكترونيك" وارد كشور شد

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار