مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: امسال بیش از 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کلزا بصورت آبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک، قره بیگلو با اشاره به اینکه کشت کلزا پارسال به دلیل برخی مشکلات توسط کشاورزان زرندیه انجام نشد، پایین بودن قیمت خرید تضمینی، برداشت کلزا، وجود علف های هرز و ریزش محصول هنگام برداشت بر اثر وزش باد شدید را برخی از این مشکلات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه میانگین برداشت کلزا در کشور حدود سه تن در هر هکتار است، اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در زمین های زرندیه امکان برداشت چهار تن در هر هکتار محصول نیز در این شهرستان وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه ادامه داد: همچنین با پایان کشت پاییزه در این شهرستان 27 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه گندم و جو اختصاص یافت.
وی گفت: در سال زراعی جدید شش هزار هکتار از اراضی زرندیه به کشت گندم آبی، 15 هزار هکتار گندم دیم و شش هزار و 400 هکتار به جو آبی اختصاص یافت.
وی بیان کرد: فصل کشت گندم پاییزه در شهرستان زرندیه همه ساله از ابتدای پاییز شروع و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و مواجه نشدن با سرمای زودرس تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.
شهرستان زرندیه دارای 65 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 42 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارند./س
برچسب ها: کلزا ، اراضی ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.