دبیرکل جبهه اعتدالگرایان گفت: شفاف‌سازی، صداقت و بهبود روابط خارجی ایران از سوی دولت یازدهم از نمونه‌ها و شاخص‌های بارز در این مدت محدود فعالیت است.

"جمشید ایرانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره عملکرد دولت یازدهم در صد روز اخیر و تاثیرات مثبت آن در عرصه‌های مختلف کشور اظهار داشت: شفاف‌سازی و صداقت از سوی دولت یازدهم از نمونه‌ها و شاخص‌های بارز در این مدت محدود فعالیت است.
 
وی به نظارت و مدیریت صحیح بر منابع مالی از سوی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت بروز فساد در مسائل مالی، دستگاه‌ها و ارگان‌ها اجرایی درگیر آن می‌شوند و قطعا این مسئله زمینه‌ساز بروز فساد در سطح کلان خواهد شد و خوشبختانه دولت یازدهم تاکنون توانسته در این مدت کوتاه با شفاف‌سازی به ارائه آمارهایی صحیح در منابع مالی بپردازد.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی، عملکرد دولت را سیاه‌نمایی می‌دانند، گفت: دیدگاه برخی افراد و گروه‌ها مبنی بر اینکه دولت با سیاه‌نمایی از عملکرد دولت قبلی در حال ادامه فعالیت در عرصه‌های مختلف است، مسئله‌ای قابل قبول و پذیرفته نیست، چرا که دولت قبلی با وجود عملکردهایی مثبت در برخی زمینه‌ها در ارائه آمار دچار انحراف بود.
 
ایرانی ادامه داد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را معطوف بر این کرده که با توجه به موقعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور شرایط را بررسی و به تنظیم برنامه‌های مورد نظر برای تحقق وعده‌ها بپردازد.
 
دبیرکل جبهه اعتدالگرایان ایجاد روابط سازنده و غیر چالش‌زا در روابط میان قوا و ارائه بودجه در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی را از دیگر نمونه‌های بارز در عملکرد دولت در این صد روز دانست و تصریح کرد: در کنار تعادل‌سازی روابط میان قوا نباید از نقش در توسعه روابط خارجی ایران غافل ماند.
 
وی با بیان اینکه نگاه دولت یازدهم با دولت قبلی دارای تفاوت‌هایی است، گفت: دولت تدبیر و امید در این مدت محدود توانسته با ترکیب و تلفیقی از روابط و سیاست خارجی دولت‌های سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم در این عرصه گام مثبت بردارند و به نوعی به بهبود روابط مابین با کشورهای عربی، اروپایی و آمریکای لاتین بپردازد.
 
ایرانی با تاکید بر اینکه مبنای دولت یازدهم برپایه تدبیر و عقلانیت است، گفت: این دولت با استفاده از ظرفیت‌های عمومی در حال برقراری تعامل، گفتگو و حضوری قابل قبول در عرصه بین‌المللی با تمامی کشورهاست که خود این امر با توجه به فضایی که نظام برای آنها فراهم ساخته می تواند در آینده نتایج قابل قبول‌تری برای کشورمان به بار آورد.
 
وی گفت: تلاش برای کاهش ارز، دلار و تورم از جمله شاخص‌های قابل قبولی است که می‌توان برای ارزیابی موفقیت دولت در عرصه سیاست خارجی به آن‌ها اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار