معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خیرین و بخش خصوصی خواست دولت را در جهت ساخت بیمارستان در سطح کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج،  حریرچی  در جریان بازدید از روند احداث بیمارستان بانه، با اشاره به اینکه هم اکنون 43 هزار تخت بیمارستانی در کشور در دست احداث است، گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی، تورم و تحریم های موجود، این تعداد بیمارستان تا پنج سال آینده نیز ساخته نمی شود.وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت وظیفه تامین سلامت و ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم را بر عهده دارد، گفت: نمی توانیم کار حوزه سلامت را به هیچ وجه رها کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خیرین در سطح کشور ، گفت: باید به دنبال جذب کمک های خیرین و بخش خصوصی باشیم تا در پروژه های بیمارستانی کشور سرمایه گذاری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، در ادامه سخنان خود به احداث بیمارستان 96 تختخوابی بانه نیز اشاره کرد و گفت: تمایل داریم برای تسریع در احداث این بیمارستان آن را به بخش خصوصی یا خیرین علاقمند واگذار کنیم.

وی گفت: بیمارستان بانه با 96 تخت در زمینی به مساحت 53 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 45 درصد در دست احداث است.به گفته وی تاکنون برای احداث این بیمارستان 52 میلیارد ریال هزینه شده و برآورد می شود برای اتمام آن 200 میلیارد ریال مورد نیاز باشد.وی از خیرین و سرمایه گذاران شهرستان بانه خواست با 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری، بیمارستانی در حد شان و جایگاه مردم این منطقه بسازند تا مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برطرف شود و سایر شهرستان های مجاور نیز از خدمات آن بهره مند شوند./ز

برچسب ها: احداث ، حریری ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.