نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اردبیل بیست و سومین استان توسعه یافته کشور است در حالی که می‌تواند در افق 20 ساله جایگاه این استان به 10 ارتقا یابد.

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ 90 درصد مراجعان به نمایندگان مجلس و بنده از بابت بیکاری و مشکلات معیشتی مردم است که ما برای حل این معضل باید به تعامل عزت‌مندانه با دنیا و تقویت روابط اقتصادی دیپلماسی مدبرانه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که سیاست نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، روی آوریم.

وی گفت: در استان اردبیل یک هزار و 200 طرح آغاز شده اما به دلیل محدودیت و کمبود منابع اعتباری و درآمدی کشور، تعداد 400 طرح از این تعداد فعال است که ما باید همت‌مان را بار دیگر به کار گیریم تا طرح عظیم اقتصادی، تولیدی و عمرانی رونق گرفته و بستر اشتغال فراهم آید.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین یادآور شد: با تحقق حماسه سیاسی ملت در 24 خرداد و انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم، دولتمردان سعی می‌کنند در برنامه 100 روزه و شش ماهه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند و همانگونه که بنده از اول اعلام کردم در این مسیر مددرسان دولت، خادم ملت و فدایی رهبر هستم.

وی عنوان کرد: جایگاه واقعی استان اردبیل جزو 10 استان توسعه یافته کشور است که این جایگاه هم اکنون بیست و سوم است که باید تلاش کنیم جامعه اسلامی و مسلمانان به فرموده امام علی (ع) جامه ذلت نپوشیده و عزت‌مندانه زیست کنند.

پیرموذن حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی، رفع موانع صادرکنندگان و همچنین کاهش عوارض مربوط به حوزه تولید و صادرات را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: ما به دنبال خط اعتباری ویژه برای طرحهای عظیم تولید نظیر پترو‌شیمی هستیم که بیش از 50 میلیون دلار نیز از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته است.

وی در ادامه اهمیت راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی منطبق بر طرح آمایش سرزمینی را به همراه توجه به فرآوری معدن پرلیت یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: سهم استان اردبیل از صنعت کشور 0.5 درصد است که این سهم باید با بسترهای سرمایه‌گذاری مناسب و سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، جایگاه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.