معاون اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: از آنجایی که پرداخت مالیات و تحقق اهداف نظام مالیاتی کشور نیازمند یک نوع مشارکت ملی است بنابراین همه اقشار جامعه از جمله رسانه ها ومطبوعات می توانند نقش موثری در فرهنگسازی ایفاکنند .

محمد باقراعلایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران از اوایل سال 90 از مدیریت به اداره کل ارتقاء یافت و مقر آن در شهر رودهن تاسیس شد.

وی با اشاره به سم مالیات در بودجه دولت تصریح کرد :تخصیص و توذیع منابع و ثروت در جامعه و ثبات و رشداقتصادی از وظایف مهم دولت به شمار می روندکه درامد های مالیاتی در همه موارد به ویژه در حوزه توذیع منابع وثروت در جامعه نقشی اساسی را ایفا می کند.

معاون اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران در ادامه این مطلب اضافه کرد :بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هرساله از اتکای بودجه به نفت کاسته وبه سهم درامدهای مالیاتی در بودجه افزوده می شود به طوری که تا پایان برنامه های پنجم باید تمام هزینه های جاری دولت از محل درامدهای مالیاتی تامین و درامدهای نفتی صرف توسعه و زیرساخت های کشور گردد.

اعلایی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف نظام مالیاتی کشور مستلزم یک نوع مشارکت ملی است بیان کرد : از آنجایی که پرداخت مالیات و تحقق اهداف نظام مالیاتی کشور نیازمند یک نوع مشارکت ملی است بنابراین همه اقشار جامعه از جمله رسانه ها ومطبوعات می توانند نقش موثری در فرهنگسازی ایفاکنند .

معاون اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران در خاتمه اظهارداشت :باید اهمیت پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه ملی از یک سو و اطلاع رسانی در زمینه حقوق مودیان در مواجه با نظام مالیاتی از سوی دیگر و همچنین اطلاع رسانی در خصوص موارد مصرف مالیات ها در چارچوب برنامه های رسانه ای به اجرا گذاشته شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.