شهردار منطقه 1 شهرداری کرج گفت: مالکان منازل مسکونی در صورتی که عوارض نوسازی و بهای خدمات شهری سال 92 ملک خود را تا پایان امسال پرداخت کنند از 10 درصد تخفیف خوش حسابی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، سیدرضا مساعد درآمدهای شهرداری را به 2 دسته درآمدهای پایدار و ناپایدار تقسیم کرد و گفت: درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها ناشی از عوارض‌های ساختمانی است که با رکود ساخت و ساز و یا تغییرات فصلی دچار نوسان و تغییر می‌شود.

مساعد این نکته را ضعفی برای درآمدهای شهرداری ارزیابی کرد و ادامه داد: با این روال، وضعیت درآمد از رویه ثابت و مستمری برخوردار نبوده و امکان برنامه‌ریزی بلند مدت برای دارایی‌های ناشی از این درآمد وجود ندارد.

وی مهمترین خصیصه درآمدهای پایدار را بلندمدت و مطلوب ‌بودن آن دانست و عنوان کرد: استمرار بلندمدت درآمدها یعنی عدم نوسان و پایداری آن در بلندمدت، و مطلوب‌ بودن درآمد یعنی درآمدی که برای آیندگان ایجاد معضل و مشکل نکند.

مساعد اظهار داشت: به طور قطع، عمران و آبادی هر شهر مستلزم تحقق برنامه‌های عمرانی و توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور اصلاح و توسعه معابر و بهبود محیط شهری و فضای تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و تامین دیگر نیازمندی‌های شهروندان برای دستیابی به محیطی سالم برای زندگی خود و فرزندان است.

وی افزود: این امر جز با مشارکت و همکاری شهروندان محقق نمی‌شود.

مساعد در پایان از مردم خواست نسبت به پرداخت عوارض ملک خود اعم از مسکونی و تجاری اقدام و شهرداری را در خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان یاری کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: البرز ، شهرداری ، عوارض ، منازل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.