با تصویب نهایی اعضای شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا پل کابلی همراه با دو پل موازی در میدان قدس اردبیل اجرایی می‌شود و قرار است عملیات ساخت از سال آینده آغاز شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، اعضای شورای شهر در جلسه رسمی صبح امروز شورای شهر اردبیل بعد از یک ساعت و نیم بحث و ارائه نظرات و پیشنهادهای مختلف بالاخره با احداث پل کابلی میدان قدس اردبیل موافقت کردند تا این طرح تقاطع سه سطحی همراه با دو پل موازی پل قدس و به شکل سه ستونه به همراه دو کنار گذر اجرایی و عملیاتی شود.

در این جلسه ذکی‌الله خوشبخت یکی از اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: آرزوی دیرینه مردم اردبیل با احداث این پل تحقق می‌یابد و یک آرامش خاطر در تردد شهری در نقطه حساس و مرکزی شهر را با معماری مناسب و المان‌های شهری شایسته شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با دید فنی و کارشناسی و تقاطع‌های مختلفی که در این پل تعریف و تعبیه می‌شود امیدواریم در سال‌های آینده پل قدس بتواند گره کور ترافیکی را در شرق و غرب اردبیل برطرف کرده و به روان‌سازی ترافیک کمک کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: بنده معتقدم روزی در اردبیل ترافیک طغیان می‌کند و در آن روز است که اگر امروز با تدبیر عمل نکنیم آیندگان به همه ما لعن و نفرین می‌فرستند و ضروری است با احداث چنین پل‌های کارساز که به رفع ترافیک شهری کمک می‌کند به توسعه عبور و مرور شهری در آینده کمک کنیم.

علی هدایتی افزود‌: اگر قرار است روان‌سازی تردد در مناطق مختلف شهری را داشت باشیم باید تعداد چهارراه‌ها و تقاطع‌های مختلف کم شده و قادر باشیم تا با تقویت فرهنگ رانندگی صحیح که ضعف عمده‌ای نیز در این رابطه متوجه ماست بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز بیان داشت: احداث این پل از آنجا ضروری است که بخش عمده‌ای از جمعیت شهر اردبیل که حتی در آینده به 50 درصد میانگین جمعیتی شهر می‌رسد در شهرک‌های کوثر، دادگستری، والی، باکری و فضاهای علمی و دانشگاهی ساکن هستند که برای تردد سهل آنها احداث این پل ضروری است.

سالار شاکر ادامه داد: ما با در نظر گرفتن جمعیت متمرکز در غرب اردبیل می‌توانیم پل قدس را شاهرگ حیاتی شهر اردبیل بدانیم که با رعایت تمام مقررات زیست محیطی و حفظ فضای سبز می‌توان در این زمینه شایسته و موفق عمل کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: کنار‌گذرهایی که با هزینه کمتر و به شکل موقت اجرایی می‌شود حتی می‌تواند در صورت نیاز باقی مانده و یا مورد تخریب قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری احداث پل قدس را با شیوه‌های معماری مناسب و مدرن و با الگوی سه ستونه ضروری و حیاتی توصیف کرد و یادآور شد: احداث این پل می‌تواند به سهولت تردد در هسته مرکزی و کمربندی اول اردبیل کمک کند.

لیلا تقوی دیگر عضوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ما باید از نظرات مشاوران و کارشناس فنی و ترافیکی در احداث این پل استفاده کنیم، تصریح کرد: ما باید با دید کارشناسی و نظراتی که احترام و تکریم به طرف جمعی است به احداث چنین پل‌هایی رای دهیم تا در آینده با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.