استاندار اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوای این استان قابل تحمل نیست گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان تهیه شده و از ماه آینده اجرا خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپورˈ در آیین معارفه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: 70 درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به خودروها، 20 درصد مربوط به دو نیروگاه برق و 10 درصد مربوط به صنایع است.

وی اظهارکرد: نباید اصفهان در 250 روزوارونگی هوا( اینورژن )داشته باشد و آلودگی هوا به مرحله بحران برسد و لذا باید همه دستگاهها در کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.
استاندار اصفهان بدون توضیح بیشتر درباره طرح جامع کاهش آلودگی هوا که قرار است از ماه آینده اجرا شود، تاکید کرد: فولاد مبارکه و همه صنایع این استان باید در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.
زرگرپور با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد، افزود: 90 درصد این واحدها فعال هستند.
وی با بیان اینکه 67 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد ، اظهارکرد: 250 هزار نفر در بخش صنعت اصفهان مشغول کار هستند.
وی 15 درصد ارزش افزوده استان اصفهان را از صنعت بیان کرد و گفت: 25 درصد ارزش افزوده این استان هم مربوط به صنعت نساجی است.
استاندار اصفهان همچنین گفت: 70 درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود که نشان دهنده جایگاه نخست اصفهان در بخش صنعت کشور است.
وی ظرفیت های علمی، فنی و دانشگاهی را از مزیت ها و قابلیت های منحصر به فرد این استان بیان کرد و افزود: نیروی متخصص و ماهر دراین استان وجود دارد و رشد شرکت های دانش بنیان در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.
زرگرپور با بیان اینکه ˈدر دنیا هر واحد بزرگی که در صنعت سرمایه گذاری می کند، هزینه های اجتماعی را می پذیردˈ اظهارکرد: شرکت های صنعتی باید در امر توسعه مناطق اطراف خود نیز توجه کنند و فضای مثبت و مشارکت در توسعه منطقه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی و مشارکت در برنامه های توسعه شرکت از دیگر مزایای پذیرفتن هزینه های اجتماعی است، افزود: شرکت فولاد مبارکه مشارکت های بسیار خوبی در برخی طرح های منطقه ای مانند مترو داشته است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه و صنایع بزرگ این استان باید سرمایه گذاریهای اجتماعی خود را افزایش دهند و در مشارکت و توسعه مناطق اطراف خود حضور بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: این مشارکت ها باید در قالب طرح های مصوب شهرستانها باشد.
در این آیین که ˈمهدی کرباسیانˈ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و کارکنان و مدیران شرکت فولاد مبارکه و جمعی از صاحبان صنایع استان حضور داشتند، از زحمات ˈمحمد مسعود سمیعی نژادˈ مدیرعامل سابق تقدیر و ˈبهرام سبحانیˈ به عنوان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه معرفی شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.