در مراسمي با حضور استاندار هرمزگان، سامانه تلويزيوني ديجيتال و 8 طرح راديويي و تلويزيوني در بندرلنگه راه اندازي شد.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مديركل صدا و سيماي خليج فارس در مراسم بهره‌برداري از اين سامانه گفت: اين طرحها با هزينه 13 ميليارد ريالي سازمان صدا و سيما و استانداري هرمزگان راه‌اندازي شده است.
 
كمالي افزود: با بهره برداري اين طرح درصد پوشش سامانه‌هاي ديجيتالي صدا و سيما در هرمزگان از64درصد به 80 افزايش يافت و درصورت مشاركت استانداري هرمزگان تا پايان سال آينده پوشش ديجيتال در استان هرمزگان به 90 درصد مي‌رسد.
 
وي گفت: با راه اندازي سامانه ديجيتال، 50 هزار نفر از مردم شهرهاي بندرلنگه، بندر كنگ و حومه مي‌توانند 20 شبكه تلويزيوني و 15 شبكه راديويي را با كيفيت مناسب و به صورت ديجيتال روي باند UHF دريافت كنند.
 
همچنين در اين مراسم شش دستگاه فرستنده راديويي نيز به بهره‌برداري رسيد.
 
اين فرستنده‌ها در ايستگاه پر قدرت كوه جناح براي پوشش شهرستان بندرلنگه و بخشهاي جناح و كوخرد شهرستان بستك نصب و راه اندازي شده است .
 
مدير كل صدا و سيماي خليج فارس افزود: با بهره‌برداري از اين فرستنده‌ها 160 هزار نفر از جمعيت منطقه، شبكه‌هاي راديويي سلامت، اقتصاد، استاني، ورزش، معارف و پيام را روي باند FM دريافت مي‌كنند.
 
با راه اندازي اين فرستندها شمار اين فرستنده‌ها به 10 فرستنده افزايش يافت.
 
همچنين در اين مراسم دو ايستگاه تلويزيوني آنالوگ كم قدرت هم براي پوشش مناطق روستايي بدون پوشش به بهره برداري رسيد كه از اين پس اهالي چهار روستا با جمعيت حدود هزار نفر ، شبكه تلويزيوني اول، دوم، سوم و استاني را دريافت مي‌كنند.
 
شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان و در فاصله 190كيلومتري بندرعباس واقع است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار