نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مترو آمل ـ تهران 10 هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: این طرح توسط هیچکس نمی‌تواند معطل شود چون در قانون بودجه آمده و ردیف دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، عزت‌الله یوسفیان با بیان اینکه حجم کار صورت گرفته در چهار بانده کردن محور هراز بسیار زیاد است و 13 پل و 9 تونل برای آن ساخته می‌شود، یادآور شد: این کار در تاریخ راهسازی کشور بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه درباره مترو حرف‌های زیادی زده می‌شود و حسادت‌ها بالا گرفته است،گفت: طرح مترو طرح بزرگی است و تا مرز 10 هزار میلیارد تومان با تجهیز و خرید واگن‌ها هزینه برای آن پیش‌بینی شده است و این مترو 49 کیلومتر تونل دارد.

یوسفیان‌ملا بیان داشت: این طرح توسط هیچکس نمی‌تواند معطل شود چون در قانون بودجه آمده و ردیف دارد فقط شاید بخواهند عدد آن را کم و زیاد کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه کردیم بخشی از پروژه از آمل آغاز شود تا متولی کار معلوم باشد،افزود: افتخار می‌کنیم راهی به راه‌های مازندران افزوده می‌شود، چه کسی از مناطق مرکزی و شرقی مازندران حاضر است از آزادراه تهران ـ شمال برای رفت و آمد استفاده کند، بنیاد مستضعفان این آزادراه را برای فروش ویلاهای خود در دستور کار قرار داد، پیمانکاران زیادی آمدند و رفتند و هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای استفاده از آزاراه باید از تهران به سمت منطقه پونک مسیر 135 کیلومتری را برویم بعد تازه به چالوس می‌رسیم.

وی درباره آزادراه تهران ـ شمال نیز بیان داشت: ما از خدا می‌خواهیم این طرح ساخته شود اما آقایان باید به فکر ردیف بودجه‌ای آن باشند، این طرح 20 سال است شروع شده است، ما نیز به این طرح کمک می‌کنیم اما پول متروی آمل به هیچ وجه به این طرح داده نمی‌شود.

یوسفیان‌ملا اذعان کرد: هیچکس حتی رئیس جمهور نمی‌تواند با این طرح مخالفت کند چون مصوبه مجلس و قانون بودجه است به دکتر روحانی نیز گفتم که در همه استان‌های کشور چندین خط آهن و ریل احداث شده اما یک خط جدید به مازندران نداده‌اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم این پروژه‌ها اندکی از ترافیک استان را کاهش دهد،گفت: جاده هراز کوتاهترین مسیر به تهران است و به نوعی اقتصاد در مرکز مازندران توزیع می‌شود، اگرچه آقایان برای مترو به ما کمک نکردند ولی ما برای آزادراه به آنها کمک می‌کنیم و مشکل عمده این است که هنوز برخی، آملی‌ها را در حد داشتن مترو نمی‌دانند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه فرودگاه سوم اصفهان و شیراز در حال انجام است و در کرج نیز پنج تا 6 فرودگاه وجود دارد، گفت: در مازندران هم باید کار صورت گیرد./س

برچسب ها: اجرای ، مترو ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.