امام جمعه دماوند گفت: در شرایط کنونی کشور وحدت میان دو گروه حوزه و دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و جایگاهی بسیار رفیع است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بزرگان همواره تأکید داشته اند که ایمان گرمابخش و علم روشنایی بخش هر محفلی است، بنابراین دو بال علم و ایمان می توانند پرنده اهداف الهی را به اوج موفقیت پرواز دهند.

وی با اشاره به تأثیرات مستقیم وحدت حوزه و دانشگاه در تقویت انسجام داخلی سایر گروه های داخلی افزود: به شهادت تاریخ هرگاه حوزه و دانشگاه در ایران اسلامی اهدافی مشترک را ترسیم و انسجامی قوی در اجرای امور داشتند، موفقیت های بسیاری حاصل و آرامشی ماندگار بر جامعه حاکم شده است.

علاءالدینی افزود: اما هرگاه بر اثر برخی تحرکات، دغدغه های در محیط دانشگاهی ایجاد می شد، جامعه نیز آرامش خود را از دست می داد.

امام جمعه دماوند، تحقق عدالت در دهه پیشرفت و عدالت را مستلزم وحدت حوزه و دانشگاه خواند و افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با علم بر چنین حقیقت بارزی همه سعی و تلاش خود را به کار بسته اند تا چنین اتحادی تداوم نیابد.

وی ادامه داد: تلاش دشمنان از گذشته تا به امروز ایجاد شرایطی برای تقابل حوزه و دانشگاه، نقار میان آنها و صفارایی این دو عنصر مهم وحدت بخش در جامعه است.

علاءالدینی از حضور بیش از دو هزار طلبه کشور در شهرستان دماوند طی ایام تابستان سال آتی خبر داد و افزود: چندی پیش نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و نزدیک به 60 تن از مسئولان و بانیان حسینیه های دماوند در دفتر امام جمعه برگزار شد و وی در زمینه اسکان طلاب دغدغه هایی را بیان کرد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بر اساس ماحصل آن جلسه مقرر شد تا شهرستان دماوند در ایام تابستان سال آینده پذیرای نزدیک به دو هزار طلبه از سراسر کشور باشد تا این عزیزان از ظرفیت های علمی و همچنین امکانات اسکان این مراکز استفاده کنند./س


برچسب ها: وحدت ، حوزه ، دانشگاه ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.