رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کرمان در تاریخ ایران همیشه مثل ستاره‌ای درخشیده و همواره یکی از سنگرهای نفوذ ناپذیر ایران‌ زمین بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مردم کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر، با تجلیل از مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان کرمان، خاطرنشان کرد: لشکر 41 ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و شهامت رزمندگان، همیشه خط ‌شکن بود و سرمایه‌ای برای حفظ قداست استان کرمان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به درپیش بودن سالگرد زلزله دلخراش بم گفت: پس از گذشت 10 سال از حادثه زلزله دلخراش در بم، آنگونه که باید بم ساخته شود، نساخته‌ایم، البته تلاشهای زیادی در بم شده است و مردم هم تلاش کردند و در سفری که سال گذشته به بم داشتم، مشاهده کردم که بم روی پای خودش ایستاده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: دیداری را چند هفته قبل در تهران با جمعی از مردم بم داشتم و از من خواسته شد تا به شهرستان بم سفر کنم، اما به علت فراوانی برنامه‌ها در رفسنجان و کرمان سعادت نصیبم نشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از شخصیت آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، افزود: ایشان فردی متعادل و منطقی است ، اهل افراط و تفریط نیست و وارد دعواهای جناحی و حزبی نمی‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه تصریح کرد: مسئولان در بعضی موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارند ولی نزاع و درگیری مذموم است و قرآن کریم این موضوع را با صراحت منع و بیان کرده است اگر نزاع کنید، دچار سستی و گمراهی خواهید شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نزاع رخنه ای برای حضور دشمنان به منظور ضعیف کردن امت و هدر دادن فرصت ها و گرفتن وقت گرانبهای مردم است.

وی افزود: امیدواریم افرادی که تحزب را انتخاب کرده اند به عنوان روشنفکران جامعه، بحث‌های خود را در حیطه ادب انسانی و اسلامی و مصلحت نظام به صورت دوستانه مطرح کنند زیرا اگر اتحاد در کشور حفظ شود، رژیمی مانند اسرائیل جرات نمی کند ایران اسلامی را تهدید کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حفظ وحدت و پرهیز از افراط و تفریط افزود: باید سعی کنیم در کشور فضای نزاع و درگیری را کنار گذاشته و به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم و اجازه ندهیم که استعمارگران از این اختلافات به نفع خودشان، سوء استفاده کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دلمان برای اسلام و کشورمان می‌سوزد، باید از نزاع‌ها دوری کنیم زیرا آمریکایی ها و صهیونیست‌ها قصد دارند تا دنیای اسلام متحد نباشد به همین دلیل بین مسلمانان تفرقه افکنی می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی، اوباما را تحت فشار قرار دادند و او نیز به خاطر ضعفی که از خود نشان داد، تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران اعمال کرد اما مذاکره کنندگان ما آنقدر مقاوم هستند که جلسه مذاکره را برهم زدند، برگشتند ایران و گفتند آمریکا خلاف کرده و تعهدش را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در صحبت تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درخواست کرده تا مذاکرات ادامه یابد و آمریکا مسئله اخیر را جبران می کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه برای ما بسیار مهم است ولی متاسفانه از اوایل انقلاب، شیاطینی در داخل و خارج کشور سعی کردند تا بین حوزه و دانشگاه فاصله بیاندازند که متاسفانه این توطئه ها امروز هم ادامه دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.