استاندار جدید قم گفت: با وجود حوزه‌ علمیه، مراجع تقلید، جامعه مدرسین، اساتید سطح عالی و... سزاوار است اعتدال و عقلانیت در همه عرصه‌های مدیریت در قم حاکم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌منش گفت: خدا را شاکرم خدمت در عش آل‌محمد را نصیب من کرد، شهری که خاستگاه انقلاب و همه فرهیختگان انقلابی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی و فرهنگی، به ویژه مراجع تقلید و در راس آنها حضرت امام‌(ره) و فرزند صالح ایشان مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی استاندار را مجری سیاست‌های کلیه نظام بر اساس قانون اساسی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت دانست و گفت: استاندار وظیفه دارد با توجه به امکانات و در حد توان، به انجام وظایف محوله بپردازد.

استاندار جدید قم در تبیین رویکردها و اولویت‌های مدیریتی خود در این استان، اظهار داشت: نخستین مسئله گسترش عدالت است که مایه شادمانی در میان مسئولان و مردم است؛ این مهم ممکن نیست، مگر به اجرای عدالت.

وی توسعه و پیشرفت همه جانبه استان را از دیگر اولویت‌های مدیریتی خود دانست و گفت: هر چند تاکنون گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه و پیشرفت استان برداشته شده ولی لازم است در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شاهد توسعه و پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی توجه به توسعه همه‌جانبه حرم کریمه اهل‌بیت‌(ع)، مسجد مقدس جمکران و تامین تسهیلات برای زائران و مسافران را از جمله مسایل مهم در برنامه‌های خود دانست و گفت: امنیت و سلامت همه جانبه در حوزه‌های جان و روان از دیگر اولویت‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش توجه به مسایل معیشتی به ویژه قشر محروم، اصلاح چهره شهر و استان با رویکرد تمدن اخلاقی و مذهبی بر پایه اسلام ناب و شایسته‌سالاری را در مدیریت‌ها، از دیگر برنامه‌های آینده استانداری قم معرفی کرد و گفت: در سیستم مدیریتی جدید با مدنظر گرفتن موقعیت فرهنگی و علمی قم از حیث وجود حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، جامعه مدرسین، اساتید عالی حوزه، احزاب سیاسی فرهیختگان و دانشگاهیان سزاوار است، عقلانیت در همه عرصه‌ها حاکم شود تا در فضایی آرام، صمیمی و به دور از تنش‌ها خدمات شایسته‌ای را به جامعه عرضه کنیم./س

برچسب ها: قم ، ظرفیت ، حوزه ، مراجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.