مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سازمان حمایت با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان گفت: در شش ماهه سال جاری حدود 136 هزار و 58 بازرسي از واحدهای انبار و سردخانه های سراسر کشور صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاارن به نقل از "شاتا" سیدمجتبی قاسمی عدم اعلام موجودی ، احتکار و اختفاء را از مهمترین تخلفات برشمرد و افزود : از تعداد کل این بازرسی ها برای 1312 واحد انبار و سردخانه متخلف پرونده تشکيل و به تعزيرات حکومتي جهت صدور حکم ارسال گرديد .

قاسمی تصریح کرد : براساس آمار اعلام شده در اين مدت، بالاترين آمار تشكيل پرونده به استان تهران با 29 درصد تعلق داشته است.
 
وی ارزش ريالي پرونده هاي تشكيل شده براي متخلفان را بیش از 430 میلیارد ريال عنوان کرد.  
این مقام مسئول افزود : در بین استانهای کشور استان تهران  با 40 درصد بالاترین آمار ارزش ریالی پرونده های متشکله را به خود اختصاص داده ا ست و بعد از آن  استان اصفهان با 20 درصد و در نهایت استان خراسان رضوی با 4 درصد قرار دارند. 

قاسمی خاطرنشان کرد : بیشترین تخلفات کشف شده طی این مدت در حوزه کالا مربوط به  برنج با 181 مورد ، چای با 142 فقره و رب گوجه فرنگی با 84 مورد بوده است. 

وی همچنین با اشاره به بیشترین تعداد کشفیات کالایی در انبار و باراندازهای استانها گفت: بیشترین کشفیات کالایی به ترتیب به گروه محصولات کشاورزی (برنج ، چای) محصولات غذایی (رب گوجه فرنگی ، روغن نباتی جامد ، روغن نباتی مایع ، شکر سفید و قند) محصولات شوینده ، محصولات فلزی و معدنی سیمان خاکستری و در نهایت میلگرد آجدار اختصاص دارد. 

قاسمی در مورد سامانه اعلام موجودی کالا اظهار داشت : طی مدت مذکور تعداد 14 هزار و 415 انبار و یک هزار و 101 واحد سردخانه در سراسر کشور شناسایی و مشخصات آنها در سامانه اعلام موجودی کالا ثبت شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازرسی ، سردخانه ، انبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار