خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتقاد از دیدار اخیر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از معبد یاسوکنی، این اقدام را به منزله اعلان جنگ علیه مردم آسیا و بقیه کشورهای جهان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری مرکزی کره در گزارشی اعلام کرد: معبد یاسوکنی که محل دفن جنایتکاران جنگی درجه یک است، نماد نظامی گری ژاپن است؛ نظامی گری که فجایع بزرگی برای آسیا به همراه داشت.

این خبرگزاری افزود:  دیدار نخست وزیر ژاپن از این معبد و سخنانی که بیان کرد، با اقداماتی که آن جنایتکاران جنگی در گذشته انجام دادند فرقی ندارد؛ جنایتکارانی که برای ایجاد نظم نوین در شرق آسیا به کره و دیگر کشورهای آسیا حمله کردند. 

خبرگزاری رسمی کره تصریح کرد: مقامات ژاپن باید دیوانه باشند که به هشدارها و توصیه‌ها جامعه جهانی توجه نکنند. ژاپن باید بداند که تنها خرابی و ویرانی در انتظار این کشور خواهد بود.

این خبرگزاری با اشاره به بازنگری ژاپن در سیاست دفاعی و راهبرد امنیتی خود، این کشور را به مقدمات قانونی و اساسی برای تهاجمی دیگر متهم کرد. 

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره آمده است: ژاپن که از بودجه کلان نظامی فعلی خود راضی نیست، بودجه نظامی سال آینده را دو و هشت دهم درصد افزایش داده است تا ارکان تجهیزاتی و فنی خود را برای جنگی دیگر مستحکم کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار