یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه در فتنه 88 بیگانگان می‌خواستند قدرت مملکت را در دست بگیرند، گفت: در آن روزها کسانی که برای دشمنی با نظام بیرون می‌آمدند نمی‌دانستند که دست بیگانگان است که آن‌ها را بیرون می‌کشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی استان‌های لرستان و تهران با بیان اینکه نفس‌هایی که می‌کشیم گام‌هایی است که به طرف مرگ بر می‌داریم، اظهار کرد: باید سعی کنیم که در زندگی خود آگاهانه پیش برویم تا در قیامت سرافکنده و پشیمان نباشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) فرمودند که مواظب باشید و بدانید که دنیا به شما پشت می‌کند و آخرت به شما نزدیک می‌شود، عنوان کرد: مرگ برای اولیای خدا درجه و منزلت است زیرا آن‌ها از زشتی‌های دنیا خارج می‌شوند و به عالم آخرت می‌روند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها در دنیا احتیاج به سرپرست و راهنما دارند، تصریح کرد: همانطور که در دنیا برای کارهای مادی احتیاج به سرپرست و راهنما داریم، وجود معنوی ما نیز احتیاج به سرپرست دارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: خداوند می‌فرماید هنگامی که شما به دنیا می‌آیید هیچ چیزی بلد نیستید ولی ما به شما ابزار یادگیری دادیم و با راهنمایی والدین خود همه چیز را یاد گرفتید.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران را برای راهنمایی انسان‌ها در امور معنوی فرستاد، گفت: انسان‌ها در امور معنوی احتیاج به راهنما و سرپرست دارند و بدون مرجع و رهبر نمی‌توانند زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جدایی انسان‌ها از روحانیت شروع همه بدبختی‌ها است، عنوان کرد: خدا نکند روزی انسان‌ها از روحانیت جدا شوند چون‌ آن‌ها برای رسیدن به سعادت به روحانیت و رهبری احتیاج دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 9 دی عنوان کرد: در روز 9 دی مردم بودند که به خیابان‌ها آمدند برای اینکه قدر امام حسین (ع) را می‌دانند و با آرمان‌های امام حسین (ع) تجدید میثاق کردند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: اگر عده‌ای در سال 88 چهره عاشورا را خدشه‌دار کردند عده‌ای دیگر به یاری خدا به صحنه آمدند و آن را ترمیم کردند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 بیگانگان می‌خواستند قدرت مملکت را در دست بگیرند، گفت: در آن روزها کسانی که برای دشمنی با نظام به بیرون می‌آمدند نمی‌دانستند که دست بیگانگان است که آن‌ها را به بیرون می‌کشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خوشحالی بیگانگان از فتنه 88 نشان از دخالت آن‌ها داشت، تصریح کرد: خداوند مردم را در روز 9 دی به خیابان‌ها کشاند و از این طریق از این نظام مقدس دفاع کرد./س

برچسب ها: قم ، فتنه ، بیگانه ، نقش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.