مدیر کل گمرک استان قم گفت: طی 9 ماهه گذشته 310 میلیارد تومان از طریق گمرک استان قم به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، احمد ذاکری در جلسه مشترک گمرک و اتاق بازرگانی قم در سالن اجتماعات این اتاق، اظهار داشت: این رقم شامل 240 میلیارد تومان در آمد ملی و 70 میلیارد تومان ضمانت نامه می شود.

وی همچنین با بیان اینکه درآمد استان در بحث مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 62 میلیارد تومان بوده است، افزود: در آمد گمرک استان در بحث صادرات از نظر ارزشی 19 درصد و از نظر وزنی 66 درصد رشد داشته است.

ذاکری با اشاره به رشد 15 درصدی واردات از نظر ارزشی در همین مدت زمان، تصریح کرد: در بحث ترخیص کالا به نسبت چهارسال گذشته امسال نیز رتبه نخست گمرکات کشور را با تقریبا 12 هزارو 233 دستگاه بدست آوردیم.

وی با سر آمد خواندن منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خاطر نشان کرد: این منطقه در مقایسه با بسیاری از مناطق امن اقتصادی کشور از جایگاه بهتری برخوردار است، و کاهشی نیز که ما نسبت به گمرکات دیگر مناطق داشتیم، خیلی چشمگیر و زیاد نبوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه رویکرد گمرک قم با تعویض مدیریت گمرک کشور تغییر نخواهد کرد، افزود: مدیریت جدید گمرک کشور از شناخت خوب و دقیقی در خصوص گمرک، چالش ها، فرصت ها ، مدیران و همه پرسنل آن برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید گمرک کشور رویکرد و دیدگاه مثبتی به تولید و حوزه صنعت و تجارت دارد،افزود: تدبیر، درایت، حساسیت و توجه هر چه بیشتر مدیران واحدهای تولیدی نسبت به این مساله از موارد مورد تاکید این مدیریت به شمار می رود.

ذاکری همچنین با اشاره به ارایه بسته حمایتی به تولید کنندگان، ایجاد انبارهای اختصاصی واستفاده از فن آوری روز از جمله موارد دیگر مورد تاکید مدیریت جدید گمرک کشور، خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن این مدیریت در سطح استان نیز هیچ وقت رویه ما دچار تغییر و تحول نمی شود، لذا هیچ گونه نگرانی در این باره نباید وجود داشته باشد، چرا که ما همواره خادمان تولید کنندگان و اهالی حوزه تجارت بوده و از هر کمکی که بتوانیم در حوزه اقتصاد و تولید انجام دهیم، دریغ نمی کنیم.

وی با اشاره به بحث زیر ساخت های موجود گمرکی در قم، بویژه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خاطر نشان کرد: این منطقه از رشد و بالندگی خوبی برخوردار است

و با توجه به معرفی این منطقه به عنوان بندر خشک در سال گذشته امیدواریم تا با اقدامات استاندار جدید قم برای تکمیل راه آهن این منطقه شاهد یک جهش اقتصادی

در استان باشیم.

مدیر کل گمرکات قم با اشاره به ظرفیت های خوب گمرکی این استان،تصریح کرد: استان قم هم اکنون رتبه چهارم گمرکات کشور را دارا است، و با توجه به اینکه

قم معین استان تهران در تمامی زمینه ها از جمله اقتصادی است، باید ظرفیت های آن را بیش از پیش بالا ببریم.

وی با تاکید بر امکانات موجود در این گمرک از جمله تخلیه بار و انبار داری مهمترین مزیت آن را نسبت به سایر گمرکات کشور کمبود هزینه عنوان کرد، و با اشاره به وجود 2 هزار و 300 واحد صنعتی در قم و احتیاج آنها به مواد اولیه خاطر نشان کرد: با توجه به ارزان بودن هزینه این واحدها باید به جای استفاده از دیگر گمرکات از گمرک قم برای تحلیه و نگهداری مواد اولیه وارداتی خود استفاده کنند./ش

برچسب ها: قم ، واریز ، گمرک قم ، خزانه دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.