از ابتدای امسال تاکنون 5 موقوفه جدید در شهرستان زرند به ثبت رسیده ، که تاکنون در این منطقه بی‌سابقه بوده است .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، گفت : ثبت موقوفات جديد در زرند رشد خوبي نسبت به پارسال داشته است، و در این راستا بانوان نقش بسیار موثری در این امر داشته اند.

علی حسنی نژاد این وقف ها را شامل احداث مسجد امام حسن مجتبی (ع) با زیر بنای 200 متر مربع و به ارزش 8 میلیارد ریال توسط خانواده شهید حمید پور حیدری ، وقف 4 مغازه توسط شاهرخ سیف الدینی به ارزش یک میلیارد 200 میلیون ریال برای امورات فرهنگی و مذهبی حسینیه قلعه ، وقف یک منزل مسکونی با زیربنای 80 متر مربع به ارزش یک میلیارد ریال توسط حاج فاطمه میرزائی مادر شهید ، عنوان کرد .

وی تصریح کرد : در حال حاضر499 موقوفه شامل مساجد، حسینیه‌، اماکن تجاری، منزل شخصی، بقاع متبرکه وباغ های پسته و مدارس و هزارو 241 رقبه در شهرستان زرند وجود دارد.

حسنی نژاد افزود : 80 درصد موقوفات زرند در زمینه روضه خوانی و مراسم امام حسین (ع) صرف و بخشی دیگر از موقوفات نیز در دست مردم است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زرند با اشاره به طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خاطرنشان کرد : از 600 نفر سهمیه زرند خوشبختانه 680 نفر از حافظان و قاریان در مراکز قرآنی ثبت نام و در حال فعالیت هستند.

وی در راستای احقاق حقوق موقوفات و جلوگیری ازتصرف و زمین خواری گفت : درحال حاضر 80 پرونده حقوقی و کیفری در مراجع مختلف قضائی مطرح است و تاکنون تعداد 12 فقره حکم به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به نفع اوقاف صادر شده است./ش


برچسب ها: وقف ، موقوفه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.