معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود 39 هزار دانش آموز ترک تحصل کرده در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 39 هزار نفر تارک از تحصیل در کشور وجود دارد که بخش عمده ی آنها مربوط به پایان دوره ابتدایی است.
محمد دیمه ور افزود: در حال حاضر میانگین پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور 98.7 درصد است و طرح ملی مبارزه با بیسوادی قرار است با مشارکت بخش های غیر دولتی بویژه خیرین مدرسه ساز و خیرین فرهنگی و آموزشی با مسئولیت استانداران در کشور اجرایی شود.
وی در مورد اصلاحات نظام آموزشی در کشور نیز گفت: نظام آموزشی "6.3.3" به همین ترتیب ادامه پیدا می کند و اصلاحات محتوای آموزش با شیب ملایم انجام می شود.
دیمه ور با اشاره به برخی اصلاحات در کتب درسی، تصریح کرد: بازنگری هایی در کتابهای اجتماعی و ریاضی چهارم ابتدایی انجام می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: ایجاد دوره های آموزشی برای معلمان و تأمین فضا به منظور پایین آوردن تراکم آموزشی آز جمله اصلاحات مد نظر این وزارتخانه است .
دیمه ور با بیان اینکه بهبود مدیریت یکی از سیاستهای دولت است افزود: فعالیتهای آموزش و پرورش باید به سمت کیفی سازی پیش رود .
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مبدأ توسعه ی پایدار است افزود: سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت و خدمات کشاورزی بدون توجه به زیر ساختهای آموزشی به هدر رفتن سرمایه های کشور است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.