دفتر امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،همزمان با دهه ی مبارک فجر، همایشی را با حضور زنان هنرمند برگزار می کند تا به بررسی و تبادل نظر درباره ی مسایل فرهنگی، معنوی، معرفتی و اجنماعی زنان بپردازد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در جلسه ای که هفته ی گذشته با حضور خانم ها "شهیندخت ملاوردی" معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، "طوبی کرمانی" استاد فلسفه دانشگاه، "پروین سلیحی" مدیر کل اموربانوان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و "ایران حکم آبادی" و "خانم بروجردی" مسوول و عضو مجمع جهانی اهل بیت تشکیل شد؛ به بررسی و تبادل نظر درباره ی برنامه های فرهنگی بانوان پرداخته شد.
 
وی افزود: در این جلسه که با هدف برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی توانمندی‌های زنان صاحب نظر در عرصه‌های مختلف برگزار شد؛ قرار شد با زنان هنرمند، نویسنده، ناشر، شاعر و تمامی بانوان و زنانی که در مسایل فرهنگی صاحب نظر هستند؛ تبادل نظر و برای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و تقویت بنیان های معنوی، همکاری بیشتری صورت پذیرد.
 
وی افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور هم همزمان با دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی متنوعی برای بانوان خواهند داشت.
 
شریعتی ادامه داد: از جمله فعالیت های پیشنهادی دفتر امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و همزمان با دهه ی مبارک فجر می توان به "برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی و تحکیم خانواده" ، "نشست مهدویت" ، "آموزش صنایع دستی برای بانوان" ، "دیدار جمعی از بانوان وزارت متبوع با خانواده ی شهدای هسته ای" و "دیدار مشاور امور بانوان وزیر ارشاد با بانوان هنرمند" اشاره کرد.
 
وی در ادامه افزود: "تجلیل از خانواده شهدا و بانوان شهیده" در لرستان، "جشن پرواز بادبادک ها" در همدان، "نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر" در استان خراسان جنوبی، "نشست تخصصی ویژه وفات حضرت معصومه (س)" در خوزستان، "اکران فیلم برای بانوان شاغل در ادارات به صورت روزانه" در سیستان و بلوچستان، "برگزاری شب شعر فجر بانوان" در خراسان رضوی، "برگزاری همایش خانواده با موضوع جوانان و ازدواج " در جنوب کرمان و "دیدار با خانواده‌های محروم و نیازمند و عیادت از بیماران و زنان معلول" در خراسان شمالی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی این دفترهمزمان با  دهه ی مبارک فجر در استان‌های سراسر کشور است.
 
شریعتی خاطر نشان کرد: دفتر امور زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون سال‌های گذشته فعالیتهای گسترده‌ای با موضوع "حجاب و عفاف" دارد که برنامه های آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اعلام آمادگی و همکاری این دفتر با سایر دفاتر امور بانوان وزارتخانه ها و نهاد های مختلف کشور از جمله معاونت امور بانوان در دفتر ریاست جمهوری خبر داد.
 
 وی گفت: این دفتر در صورت علاقه‌مندی و بر اساس اعلام سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها می‌تواند با هدف مشاوره‌های راهگشا به صورت مشارکتی همکاری‌های لازم را داشته باشد.
 
شریعتی ادامه داد: در سال گذشته دفتر امور بانوان این وزارتخانه جشنواره ملی/ بین‌المللی حضرت خدیجه (س)  را با هدف " ایجاد زمینه‌ای برای رشد فعالیت‌های فرهنگی بانوان " برگزار کرد.

وی افزود: طی فراخوانی بیش از 15 هزار اثر درباره ی شخصیت معنوی، اجتماعی و اقتصادی بانوی اسلام به این دفتر ارسال شد و از دو اثر از آثار پژوهشی و مقالات رسیده  رونمایی شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار