رئیس جشنواره ملی بهره وری با بیان اینکه امروزه بهره وری در عرصه اقتصاد جهان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت :جشنواره بهره وری،عرصه مسابقه فرزانگی درصحنه خلاقیت ها است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی بهره وری؛ محمد نهاوندیان افزود : انگيزه های اقتصادی در همه بخش ها، بايد به سمت بهره وري هدايت شود.

وی با بیان اینکه در ارتقاء و افزایش بهره وری بخش های مختلف اقتصادی ، سطوح خرد و کلان باید با هم دیده شود، گفت :وقتي بهره وري افزايش مي يابد، توليد ناخالص ملي سريع تر از رشد عوامل توليد، افزايش خواهد يافت ،ضمن اینکه ، بهره وري پايين باعث تورم بيشتر ، نرخ رشد اقتصادي پايين تر و افزايش بيكاري مي شود ، از سوي ديگر، منافع و مزاياي به دست آمده از بهره وري، به بالارفتن سطح استاندارد زندگي افراد جامعه ، منجر خواهد شد. 

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه از توجه و حمایت دولت یازدهم از رشد و تعالی بهره وری در همه بخش های کشور خبر داد و گفت : افزایش بهره وری رشد و توسعه کشور را در پی خواهد داشت .  
 دکتر نهاوندیان افزود: اگر انتظار داریم بنگاه ها در سطح وسیع بهره ور شوند ، باید به ساختارها وسیاست ها در نگاه کلان توجه شود.

وی اضافه کرد : آنطور که آمارها نشان می‌دهد کشورهای توسعه یافته حدود 50 درصد از رشد تولید خود را از ارتقای بهره وری به دست آورده‌اند و این در حالی است که این شاخص هنوز در ایران آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و هنوز جایگاه قابل قبولی ندارد.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه تشویق بنگاه ها برای استفاده از مشاوره مدیریت، یکی از راه های افزایش بهره وری است، افزود: روش سنتی مالک و مدیر را باید کنار بگذاریم و مدیریت حرفه ای داشته باشیم.
رئیس جشنواره ملی بهره وری اضافه کرد : اگرانتظار داریم بنگاه های اقتصادی در سطح وسیع بهره ور شوند باید به ساختارها وسیاست ها در نگاه کلان توجه شود ، هر چند در سطح خرد، در کشور بنگاه های بهره ور وجود دارد ، اما در سطح کلان نرخ رشد بهره وری قابل دفاع نیست، لذا باید توجه به ارتقای بهره وری در سطوح خرد وکلان همگام با هم مورد توجه قرار گیرد .

دکتر نهاوندیان افزود: هر چند جشنوراه بهره وری هر ساله رو به رشد است ، اما این کافی نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که این جشنواره همه بخش های صنعت و معدن و خدمات کشور را تحت پوشش قرار دهد .  

مرحله نخست پنجمین جشنواره ملی بهره وری کشور، پس فردا یکشنبه 22 دی ماه با حضور صاحبان بنگاههای اقتصادی کشور و مقامات دولتی و غیر دولتی برگزار  می شود و بنگاه های برتری که بیشترین بهره وری را داشته اند معرفی خواهند شد .

در پنجمین جشنواره ملی بهره وری کشور شاخص های بهره وری  بیش از هزار و سیصد بنگاه اقتصادی  کشور مورد بررسی قرار گرفته است. 

گفتنی است جشنواره ملی بهره وری دارای دو مرحله است که هر ساله مرحله اول آن در اوایل بهمن ماه و مرحله دوم آن در خردادماه سال بعد برگزار می شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار