رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا ، باید شبکه های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط مترو و اتوبوسرانی در همه نقاط گسترش یابد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری چهارمین کنفراس بین المللی صنعت احداث؛ احمد دنیا مالی افزود: باید با ایجاد زیر ساخت ها ،شرایط بهینه‌ای برای استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی فراهم کنیم تا آنها فقط در روزهای پایان هفته از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین بحث در مقوله ترافیک کلان شهر تهران این است که زیربناهای لازم متناسب با نرخ رشد جمعیت این کلانشهر ایجاد نشده است، گفت: همچنین میزان ورودی خودرو به شهر بسیار زیاد است و همین امر باعث بروز ترافیک شدید در تهران می‌شود.

دنیامالی ادامه داد: باید توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار قرار گیرد تا بخش عمده‌ای از ترافیک و آلودگی هوا در تهران برطرف شود.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موانع توسعه اقتصادی و صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: نمي‌توان تشكل‌هاي صنعتي و اقتصادی را به بهانه موازي كاري با يكديگر ادغام كرد زیرا اين كار باعث كم‌شدن تنوع در بين تشكل‌ها مي‌شود.
 
دنیامالی با بيان اينكه براي رفع مشكلات بخش های اقتصادی و صنعتی مي توان راهبردهاي توسعه اي و حاكميتي را مدنظر قرار داد افزود: در بخش حاكميتي بايد بخش خصوصي تصدي گري اقتصاد را بر عهده بگيرد. وی با بيان اين كه نقش تشكل ها در توسعه اقتصادی و صنعتي نيز بايد مد نظر قرار بگيرد، افزود: در بخش توسعه اي برخي موانع و چالش ها پيش روي توسعه كشور قرار دارد كه بخشي از آنها را مي توان به صورت کوتاه مدت برطرف کرد اما برخی دیگر نیازمند راهکارهای بلند مدت است .

وی يكي دیگر از راهكارهاي بهبود وضعيت اقتصادي كشور را اتخاذ رويكرد دوستانه نسبت به بازار و بخش خصوصي بیان کرد . 

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود .
 
 

برچسب ها: شهر ، حمل و نقل ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار