"زنجبیل" گیاه دائمی از خانواده زنجبیل است که طبع گرم و خشک در درمان بیماری مسافرت و تهوع بارداری مصرف دارویی دارد.

مریم کشاورزی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنجبیل گیاه دائمی از خانواده زنجبیل است که ریزوم‌های آن استفاده می‌شود وبه خاطر طبع گرم و خشکی که دارد جزء ادویه‌هایی هست که در سراسر دنیا مصرف می‌شود و خاصیت دارویی دارد.

کشاورزی به خاصیت دارویی زنجبیل اشاره کرد و افزود: برای این گیاه خاصیت ضد تهوع قائل هستند و 25درصد گرم تا حداکثر یک گرم در روز قابلیت استفاده دارد و به دلیل گرمی و خشکی زیادی که ایجاد می‌کند مصرف بیشتر مناسبت نیست.

کارشناس گیاهان دارویی درخصوص درمان بیماری حرکت یا مسافرت بامصرف زنجبیل گفت: به دلیل خاصیت ضد تهوع این گیاه برای درمان حالت تهوع این بیماری که درنتیجه حرکت ماشین اتفاق می‌افتد و بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و همچنین درمان تهوع و حالت ویارخانم‌های باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به چگونگی مصرف برای حالت تهوع افزود: برای رفع این مشکل کمی از "زنجبیل" را با مقداری آب لیمو و نمک مخلوط و مصرف کنید و باید توجه داشت کسانی که به گیاهان دارویی حساسیت دارند، نباید از این گیاه استفاده کنند.

کشاورزی در پایان به کپسول تهیه شده از "زنجبیل" که توسط کارخانه‌های معتبر تهیه شده است اشاره کرد و اظهار داشت: این کپسول در بازار‌های دنیا و ایران موجود است که برای درمان بیماری مسافرت نیم ساعت قبل از حرکت یک عدد خورده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گیاه ، زنجبیل ، گرم ، ادویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار