دولت ایتالیا در حالی در حال آماده شدن برای تخیله محموله سلاح های شیمیایی سوریه است که مردم ایتالیا خود را برای برگزاری تظاهرات در روز دوشنبه آماده می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا ؛ کشتی دانمارکی حامل سلاح های شیمیایی سوریه به بندر جوایا تائورو خواهد رسید.  دولت (ایتالیا) اعلام کرده است، با شهرداری های نزدیک به این بندر واقع در منطقه کالابریا، جلسه تشکیل خواهد داد. در همین زمینه، گزارشگر شبکه گزارش داد، چنانچه شاهد هستید، من در بندر جوایا تائورو ، یکی از بزرگ ترین بندرهای دنیا و بزرگ ترین بندر مدیترانه با شما صحبت می کنم. 

هفتاد و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی منطقه کالابریا توسط این بندر تامین می شود. این بندر چهار کیلومتر اسکله داشته و محموله کشتی دانمارکی نیز به این اسکله خواهد رسید.  احتمالا، این کشتی، سلاح های شیمیایی سوریه را در اول ماه فوریه سال 2014 میلادی در این اسکله تخلیه خواهد کرد. چنانچه شاهد هستید، تخلیه این محموله توسط این جرثقیل های بسیار بزرگ انجام خواهد شد. درست در همین لحظه، کارگران در حال تخلیه و بارگیری کانتینر ها هستند. بنابراین، همه کارها توسط این جرثیقل ها و در تدابیر شدید امنیتی انجام خواهد شد. 

شرکت ام سی تی که وظیفه اداره کردن این پایانه را بر عهده دارد و به احتمال زیاد در اجرایی کردن این عملیات حساس شرکت خواهد داشت. این شرکت بدون شک، اقدام ها وتدابیر شدید امنیتی را برای این عملیات در نظر خواهد گرفت. این از جمله ماشین آلاتی است که کانتینر ها را جابجا می کند. کانتینرهایی که سلاح های شیمیایی در داخل آنها حمل خواهد شد. 

پس از آن، کانتینر ها بر روی یک کشتی آمریکایی که در حال رسیدن به بندر جوایا تائورو است، بارگیری خواهد شد. مسئولان این بندر در روز سه شنبه با انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفتگو خواهند کرد. شاید تظاهرات از پیش تعیین شده روز دوشنبه نیز لغو شود. در صورت اجرایی شدن عملیات در تدابیر شدید امنیتی، مردم این منطقه، بیش از اینکه خواستار تظاهرات و آمدن به خیابان ها باشند، خواستار داشتن اطلاعات و اطمینان درباره چگونگی روند عملیات هستند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار