معاون دادستان كرمان گفت: اين قاتل در سن 18 سالگي مرتكب قتل شده بود ، که پس از تحمل حدود 7 سال زندان ، سرانجام با پيگيريها و تلاش هاي دستگاه قضایي ، اوليای دم به آزادی رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان ، علي سيدي با اشاره به اینکه اين نزاع در اثر یک درگیری بی مورد در تير 1385 رخ داده ، افزود: قاتل در پی بروز يك اختلاف قبلي با مقتول در درگيري و نزاع جمعي بازدن يك ضربه چاقو مرتكب قتل شده است.

وي خاطرنشان کرد: درجريان بازجویي ، قاتل معتقد بود انگيزه قتل نداشته اما اين قتل به واسطه همراه داشتن سلاح سرد ، رقم خورده است.

معاون دادستان كرمان افزود: مقتول سرانجام پس از 3 ماه دست وپنجه نرم كردن با مرگ سرانجام در مهر همان سال به علت عفونت شديد ريوي و نارسایي اندامهاي دروني ناشي از اصابت جسم نوك تيز برنده ، تسليم مرگ شد.

سيدي با بيان اينکه كسب رضايت اين پرونده مراحل پيچيده اي را داشت ، تصریح کرد: رضايت اولیای دم در قبال دريافت مبلغ 20 ميليون تومان بدهي هزينه هاي درماني مقتول منوط شده بود كه خانواده قاتل از پرداخت اين مبلغ عاجز بودند.

وي گفت: سرانجام يكي از بستگان دور خانواده قاتل كه خانمي در حال طلاق از همسرش بود با بخشش کل مهریه اش در قبال پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول ، گره این عفو و گذشت باز شد و پس از احضار شوهرسابق اين خانم 20 ميليون وجه نقد به خانواده مقتول پرداخت شد.

معاون دادستان كرمان ، خود گذشتگي اين خانم خيّر را قابل ستايش وتقدير عنوان و ابراز امیدواری کرد: اين كار خير خوشبختي و سعادت را به زندگي او رهنمون سازد.

سیدی خطاب به جوانان یادآور شد: باید از هرگونه بحث ، جدل و نزاع پرهيز كرد ، چرا که شاید با یک اشتباه و خشم آنی ، اتفاقی رخ دهد که نتوان تا سالهای سال تبعات آن را جبران کرد .

برچسب ها: بخشش ، قاتل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.