رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از آغاز ثبت نام اعضای این سازمان برای 4 دوره انتخابات شورای استان‌ها و معرفی یک نفر به رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن موحدیان عطار اظهار داشت: با انتخاب اعضای کمیته اجرایی انتخابات و هیئت نظارت مرکزی انتخابات توسط مجمع عمومی سازمان مرکزی عملاً چهارمین دوره انتخابات شوراهای استان و به تبع آن شورای مرکزی سازمان آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد فصل انتخابات آیین نامه اجرایی قانون تأسیس و دستورالعمل چهارمین انتخابات شورای مرکزی، سه نفر اعضای کمیته‌ی اجرایی انتخابات استان و سه نفر اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان از بین 9 نفر اعضای سازمان استان انتخاب می‌شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: این افراد از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و اعضای شاغل در بخش دولتی و در بخش خصوصی توسط رییس سازمان استان انتخاب می‌شوند و بدین ترتیب کمیته اجرایی مرکزی انتخابات و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مشخص و به استان‌ها برای اقدامات بعدی معرفی می‌گردند.

موحدیان در رابطه با شرایط عمومی داوطلبان اظهار داشت: تابعیت نظام جمهوری اسلامی عدم محکومیت مؤثر کیفری و وابستگی به گروه‌های غیرقانونی و سوء شهرت اجتماعی و شغلی، عضویت در سازمان و داشتن کارت عضویت معتبر است.

موحدیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ی‌ زمان‌بندی انتخابات از تاریخ یکم دی‌ماه آغاز شده که اعضای این کمیته‌ها تعیین و معرفی شده ‌اند و عملا فعالیت خود را در سطح استان‌ها آغاز نمودند.

وی گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورای استان پس از استقبال کمیته اجرایی ، انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان از تاریخ 6 تا 10 بهمن به مدت 5 روز انجام می‌پذیرد و صلاحیت داوطلبان بلافاصله در مراجع زیربط بررسی و تا تاریخ 25 اسفند اعلام می‌گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات به مدت 7 روز پیش بینی شده که توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان و هیئت نظارت مرکزی، نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از رسیدگی بر شکایات انتخابات استان توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید می‌گردد.

گفتنی است بر اساس برنامه زمان‌بندی در چهارمین هفته خردادماه روز 5 شنبه 29 خرداد 93 با تشکیل مجمع عمومی جدید انتخابات شورای مرکزی چهارمین دوره برگزار و اولین جلسه این شورا در تاریخ 5 تیر تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار