رئيس جمهور گفت: در مجموع با توجه به علائمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که اجلاس ژنو 2 بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند و این نمی‌تواند در ایجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهایی که بی‌ثباتی بوجود آورده‌اند، در آن حضو دارند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن  روحاني رئیس‌جمهور  پيش از عزيمت به داووس در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران بااشاره به همزمانی برگزاری اجلاس ژنو 2 و اجلاس داووس گفت: این دو اجلاس دو مقوله متفاوت است؛ اجلاس ژنو 2 که در سوئیس برگزار می‌شد یک اجلاس کاملا سیاسی است و با داووس متفاوت است.

وی در ادامه افزود: ما نسبت به بحث ژنو 2 اعلام کردیم که خواست جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه و پایان جنگ داخلی و مقابله با تروریست‌هاست که اگر این اهداف در این اجلاس حاصل آید، می‌تواند موثر باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در مجموع با توجه به علائمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند و این نمی‌تواند در ایجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهایی که بی‌ثباتی بوجود آورده‌اند، در آن حضو دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر این اجلاس بتواند به مردم سوریه، آزادی، دموکراسی و ثبات در آن کشور کمک کند، خوشحال می‌شویم.

دکتر روحانی همچنین در تشریح هداف سفرش به سوئیس گفت: اجلاس مجمع جهاني اقتصاد داووس يکي از گردهمايي‌هاي مهم اقتصاد جهاني است که در آن صاحبنظران و مديران بنگاه‌هاي مهم اقتصادي جهان و همچنين مسئولان کشورهاي مختلف گرد هم مي‌آيند.

وی ادامه داد: در دنياي امروز نياز است که ديدگاه‌هاي نظري و عملي گرد هم بيايند و بين بخش تصميم‌سازي و تصميم‌گيري پيوندي برقرار باشد و اجلاس داووس از اين نظر اهميت بسياري دارد.

رئيس قوه مجریه اظهارداشت: شايد اينکه در اجلاس امسال داووس از رئيس جمهوري اسلامي ايران دعوت شد براي اين باشد که دنيا چهره جديد جمهوري اسلامي ايران را بعد از انتخابات 24 خرداد بيشتر ببيند و در عين حال به نظرهاي مسئولان کشور درباره پيوند اقتصاد ايران با جهان و چشم‌انداز اقتصاد کشورمان بيشتر توجه شود.

دکتر روحاني افزود: بي ترديد حضور ايران هم با هدف حل مسائل اقتصادي و هم تبيين نظرهاي سياسي منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران بسيار موثر است و فرصتي است تا اين نظرها در جلسات مختلف تبيين شود.

رئيس‌جمهور گفت: در اجلاس داووس علاوه بر سخنراني در نشست عمومي، با صاحبان بنگاه‌هاي اقتصادي و همينطور صاحبان شرکت‌هاي نفت و گاز فعال در سطح بين‌المللي و در نهايت با شخصيت‌هاي سياسي جهاني ديدار و گفتگو خواهيم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار