مركز حقوق بشر بحرین درباره وضع وخیم زندانیان در این کشور هشدار داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ اوضاع زندان های بحرین روز به روز بدتر می شود . این در حالی است که بازداشت های فعالان سیاسی بدون هیچ اتهامی روز به روز افزایش می یابد. 

از این رو مرکز حقوق بشر بحرین بار دیگر فریادهای خود را در زمینه اوضاع نابسامان زندان های بحرین بلند کرده است. این در حالی است که دولت بحرین از شنیدن این فریادها و اجرای وظایف خود در زمینه زندانها طفره می رود.

«موسى السید» خبرنگار شبکه اللؤلؤه گفت: زندان های بحرین روز به روز نامناسب تر می شود؛ نظام بحرین نیز درخواست های زندانیان سیاسی را نادیده می گیرد. از اینرو مرکز حقوق بشر بحرین نگرانی خود را در زمینه اوضاع بسیار بد زندان های بحرین ابراز داشته است. این مرکز درباره افزایش تعداد بازداشت شدگان هشدار داد. زیرا تعداد زندانیان به حدود سه هزار نفر رسیده است . این در حالی است که زندان های بحرین گنجایش تنها نیمی از این زندانیان را داراست . از اینرو در هر زندان شش زندانی روی زمین می خوابند در حالی که با وجود پر بودن زندان ها از جمعیت پنجره های آن برای تهویه هوا بسیار کم است.

«هادی الموسوی» رئیس اداره آزادی و حقوق جمعیت الوفاق بحرین گفت: «آنچه در زندانها اتفاق می افتد فاجعه بار است زیرا بازداشت شدگان  از همه مناطق بحرین دستگیر می شوند و در یک نقطه که از امکانات بسیار کمی برخوردار است قرار داده می شوند . در حالی که حقوق این زندانیان رعایت نمی شود بنابراین اینها همه نشان دهنده انتقامجویی نظام بحرین از فعالان سیاسی است» .

گزارشگر شبکه افزود: مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای تاکید کرده است: خانواده های زندانیان سیاسی در زندان «حوض الجاف» و زندان «جو المرکزی» اظهار می دارند که نگهبانان زندان مانع از رساندن  لباس های گرم به زندانیان می شوند. این در حالی است که وسایل گرم کننده در زندانها کافی نیست و زندانها بسیار سرد هستند. از اینرو مرکز حقوق بشر بحرین در زمینه بدی وضع زندان ها  هشدار داد و تاکید کرد این شرایط می تواند بیماری های واگیردار را در بین زندانیان افزایش دهد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار