روستای نوره نگین سبزی با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در دل کوه‌های کردستان است که چشم‌اندازهای زیبای آن دل‌ها را به سوی خود می‌خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، استان کردستان از جمله استان‌های کشور است که در شمار نخستین سکونت‌گاه‌های بشری قرار دارد.اکثریت سکونتگاه‌هایی که در استان کُردستان امروزه بنای شهر‌ها و روستاها را بر آن نهاده‌اند روزگاری جزو حکومت سلا‌طین و حکام حکومت‌گر تاریخ بوده‌اند.

روستای نوره نیز از جمله روستاهای زیبا و سرسبز کردستان است که به عنوان روستای نمونه گردشگری این استان انتخاب و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آن به صورت ویژه در حال انجام است.

روستای نوره از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج و در 18 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.این روستای زیبا در یک منطقه کوهستانی و در ارتفاع 1950 متری استقرار یافته است،

از طرف شرق و شمال شرقی به کوه آبیدربزرگ، از شمال غرب به کوه وزمان و از سمت جنوب غرب به کوه تایلان محدود می‏شود

در اطراف این روستا گردنه‏های صعب‏العبور و دره‏های عمیقی وجود دارد که از میان آن‏ها می‏توان به گردنه گرماش در شمال غرب، دره باران در شمال شرق، دره چهارگاه در جنوب شرق و دره زیارتل در غرب و شمال غرب اشاره کرد.

رودخانه زیبای «نوره» از دیگر جاذبه‌های زیبای این روستا است که از غرب آن می‌گذرد و روح طراوت و شادابی را در کالبد طبیعت آن دمیده است./ش ک
انتهای پیام/
برچسب ها: نگین ، سکونت گاه ، سرسبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.