نیروهای ارتش عراق از سه محور آماده آغاز حمله نظامی گسترده ای به شهر فلوجه برای پاکسازی این شهر از وجود تروریست‌ها هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی "الاخباریه سعودی"نیروهای ارتش عراق از سه محور آماده آغاز حمله نظامی گسترده ای به شهر فلوجه هستند.

نیروهای ارتش عراق عملیات نظامی خود را در استان «الانبار» ادامه می دهند . همچنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد: بر اثر بمباران شهر فلوجه تعدادی از افراد مسلح کشته شدند. این در حالی است که نیروهای ارتش در حال آماده شدن برای حمله به شهر فلوجه هستند که از سه محور این عملیات را به اجرا درخواهند آورد.

از سوی دیگر فراکسیون «متحدون» پارلمان عراق، خواستار شکست محاصره مناطقی است که در حومه «بغداد» قرار دارد. این فراکسیون همچنین بازگشایی راهها و همکاری با عشایر برای از بین بردن نیروهای سازمان «القاعده» در استان «الانبار» را خواستار شد. 

«ایاد سالم» خبرنگار شبکه «الاخباریه سعودی» در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: بعد از حمله گسترده ای که نیروهای عراقی بر مناطق شهرکهای «ورزشگاه» و «شارع ستین» در شهر «رمادی» به اجرا در آوردند جنگنده های عراقی نیز این مناطق را به شدت بمباران کردند .

این در حال است که حملات نیروهای عراقی با پاسخ افراد مسلح نیز مواجه شده بود. از سوی دیگر نیروهای عراقی در حال آماده شدن برای حمله به شهر «فلوجه» هستند . ارتش عراق می‌خواهد از سه محور به این شهر حمله کند. نیروهای ارتش عراق تصمیم گرفته اند از محل استقرار «لشکر هشتم» و «پایگاه الحبانیه» و «شاخه دجله» به شهر «فلوجه» یورش برند .

 این در حالی است که مناطق حومه «بغداد» به ویژه مناطق شمالی آن شاهد محاصره نیروهای ارتش است . به همین علت نمایندگان پارلمان خواستار حل این موضوع شدند. زیرا این محاصره اهالی این مناطق را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق در مصاحبه با خبرنگار «اسکای نیوز عربی» گفت: «مناطق حومه «بغداد» مانند «طارمیه» و «ابوغریب» و «لطیفیه» و «رضوانیه» به مدت چندین ماه است که در محاصره شدید نیروهای ارتش متمرکز در این مناطق قرار دارد. از اینرو از فرمانده کل نیروهای مسلح خواستاریم در این زمینه دخالت کند تا محاصره این مناطق پایان پذیرد و نیروهای امنیتی از منازل شهروندان عراقی خارج شوند و راهها بازگشایی شود و به نیروهای ارتش استقرار یافته در این مناطق دستور داده شود که با شخصیتهای عشایر این مناطق همکاری داشته باشند».

«ایاد سالم» در ادامه گزارش خود تصریح کرد : فراکسیونهای سیاسی پارلمان در زمینه حوادث استان «الانبار» و استانهای دیگر عراق مواضع مختلفی اتخاذ می نمایند . این در حالی است که فراکسیون «متحدون» بر ضرورت اعتماد بر عشایر و دور ساختن غیرنظامیان از عملیات نظامی تاکید می کند. اما فراکسیون «دولت قانون» تاکید می کند: جریان‌های سیاسی باید در کنار ارتش عراق بایستند تا در زمینه مبارزه با تروریسم در این استان همکاری ایجاد شود. وزارت مهاجران و آوارگان عراق نیز باید نقش خود را در زمینه آواره های این استان به خوبی ایفا کند .

«علی حسین الواسطی» نماینده فراکسیون «دولت قانون» در پارلمان عراق گفت: «همه شخصیتها و جریانهای سیاسی و ملت عراق باید در کنار ارتش عراق بایستند تا عملیات مبارزه با تروریسم به پایان برسد و امیدواریم که بیگناهان در این عملیات آسیبی نبینند و از وزارت مهاجران و آواره گان می خواهیم خانواده هایی را که آواره شده اند پناه دهد و به کمک آنان بشتابد. همچنین امیدورایم صلیب سرخ نیز کمکهای خود را به این خانواده ها ارائه دهد تا مشکلات آنها کمی کاهش یابد. امیدواریم این جنگ غم انگیز پایان پذیرد».

خبرنگار این شبکه افزود: با قطع کردن شبکه های اینترنتی در مناطق زیادی از شهر رمادی احتمال حمله گسترده به شهر فلوجه افزایش یافته است.

از سوی دیگر در انفجار بمبی در بازار مردمی منطقه الرشید واقع در جنوب بغداد سه نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند. بحران در وزارت مهاجران و آوارگان عراقی وجود دارد. این وزارت از موافقت کابینه عراق به تخصیص دادن کمکهای فوری به خسارت دیدگان در استان «الانبار» به علت عملیات نظامی و امداد رسانی به آنها خبر داد. بنابراین همه تحلیلها از نزدیکی یورش نیروهای ارتش عراق به شهر «فلوجه» خبر می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار