بزرگترین واحد شیرین سازی میعانات گازی کشور دیروز در دومین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مجری طرح شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در این باره گفت: واحد شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام بزرگترین واحد میعانات گازی کشور است که توسط بخش خصوصی اجرا شده است.
علی فراهانی افزود: میعانات گازی خوراک مناسبی برای صنایع پتروشیمی، تولید بنزین، گازوئیل و پالایشگاه ها فراهم می کند.
مجری طرح شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام یادآور شد: روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز در این مجتمع صنعتی تولید می شود و با استحصال یک میلیون و 200 هزار لیتر میعانات گازی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده این محصول در کشور است.
بگفته فراهانی گوگرد تولیدی در پالایشگاه های گاز بسیار بالا بوده و ضمن ایجاد بوی نامطبوع اثرهای مخربی نیز بر محیط زیست بر جا می گذار که با راهاندازی واحد شیرین سازی پالایشگاه گاز ایلام گوگرد تولیدی را بطور قابل ملاحظه ای کاهش داده و با حذف مرکاپتان میعانات گازی در حقیقت باید این مرحله را صنعت سبز نامید.
مدیرعامل شرکت آرین تجارت مانا هزینه اجرای مرحله نخست این واحد را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: این مرحله بدون دریافت وام بانکی و توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
فراهانی اضافه کرد: این واحد بزرگترین واحد شیرین سازی میعانات گازی کشور است که در حال حاضر ظرفیت شیرین سازی روزانه 700 هزار لیتر دارد و در صورت رفع محدودیت مخازن توانایی شیرین سازی تمامی محصول تولیدی این پالایشگاه دارد.
وی افزود: تکمیل مرحله دوم این واحد نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص اعتبار ظرف دو ماه راه اندازی شده و کل میعانات گازی شیرین می شود.
مجری طرح شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام یادآور شد: با راه اندازی مرحله سوم این طرح تولید بنزین، گازوئیل برای استان از همین محل تامین می شود./
 
 
 
 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.