رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران استفاده ابزاری از اقتصاد را برای مقاصد سیاسی اشتباه دانست و گفت: حفظ و تحکیم مناسبات اقتصادی پایه و اساس روابط سیاسی را فراهم می‌کند ولی این اشتباه بزرگی است که از اقتصاد برای مقاصد سیاسی استفاده شود.

به  گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران بعد از ظهر امروز در نشست اعضای اتاق ایران با فعالان اقتصادی فرانسه گفت: روابط ایران و فرانسه نه تنها در زمینه‌های اقتصادی بلکه در بخش‌های فرهنگی و علمی نیز از سابقه‌ دیرینی برخوردار است.

وی به سخنان سفیر فرانسه در تهران اشاره کرد و گفت: به گفته سفیر فرانسه نگاه ملت فرانسه به ایران فقط بعد اقتصادی ندارد بلکه ارتباط مردم فرانسه با ایران یک ارتباط عاطفی و احساسی نیز است.

وی افزود: من نیز پیرو این سخن سفیر فرانسه باید بگویم که نگاه عاطفی و احساسی ایران نیز به ملت فرانسه چند برابر نگاه فرانسه به ایران است چراکه مردم ایران هیچ‌گاه خاطره حضور امام خمینی (ره) را در نوفل لوشاتو فراموش‌ نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بنا به دلایلی چند وقتی است که فرانسه از اقتصاد بزرگ ایران فاصله گرفته هم اکنون دریچه‌های جدید و افق‌های متنوعی پیش روی دو کشور ایران و فرانسه گشوده شده و بایستی از این فرصت برای توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به میدان‌‌داری بخش خصوصی که توسط دولت در عرصه اقتصادی فراهم شده اظهار داشت: میدان‌دار بودن بخش خصوصی این امکان را فراهم می‌کند که حرکت‌های متفاوت نسبت به گذشته در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران و فرانسه برقرار شود.

وی از طرف  فرانسوی خواست که از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و در این زمینه گفت: حضور 140 نفری هیئت فرانسه نشان دهنده آن است که اراده ملت و دولت فرانسه برای حرکت‌های جدید اقتصادی در ارتباط با ایران کاملا مهیاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، فعالان ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار