کشف سلاحهای آمریکایی و سعودی از یکی از شیوخ وابسته به عربستان در استان عمران در یمن بیانگر عمق دخالت واشنگتن و ریاض در حمله قبایل حاشد و تکفیریهای وهابی به حوثی ها در یمن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نهرین نت ؛ گروه « انصار الله » وابسته به حوثی ها و نمایندگان قبایل حاشد توافق آتش بس امضا کردند. قبیله آل احمر پس از فرار رهبران آن از جمله شیخ حسین احمر به صنعا که نیروهایش در نبرد با حوثی ها متحمل خسارات سنگینی شده، از این توافق کنار گذاشته شده است.

این توافق پس از پیروزی نیروهای انصار الله بر پایگاه شیوخ آل حاشد در منطقه « حوث » در استان عمران و منفجر شدن کاخ شیخ احمر امضا شد. در پارکینگ این کاخ سلاحهای سنگین و نیمه سنگین از جمله موشکهای هدایت شونده پیدا شد.این سلاحها در داخل صندوقهایی که پرچمهای عربستان و آمریکا بر روی آنها دیده می شود قرار داده شده است.

کشف این سلاحها نشانگر عمق دخالت عربستان و آمریکا در حمایت از آل احمر در حمله به حوثی‌ها و حمایت از جهادی‌های وهابی سلفی است که به مناطق دماج و حوث در استان عمران برای جنگ با حوثی‌ها و جنگ افروزی طائفه ای با حوثی ها رسیده‌اند. عربستان به طور مستقیم بر این جنگ افروزی نظارت و از گروههای سلفی وهابی و آل احمر برای حمله به حوثی ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کند. 

این درگیریها باعث شد شهرستان حوث در استان عمران به دست حوثی ها بیافتد. مناطق حوث و خمری از پایگاههای تاریخی آل احمر از شیوخ قبیله حاشد به شمار می رود.  ناظران، پیروزی نیروهای حوثی انصار الله بر آل احمر و شکست آل احمر و نیروهایش و به جای گذاشتن میلیونها دلار سلاح در استان عمران را به مثابه یک ضربه دردناک به نظام عربستان می دانند که به این نبردها و هزاران تکفیری وهابی سعودی ، سومالیایی ، مصری و لیبیایی امیدوار بود.  سازمان اطلاعات عربستان ، تکفیریهای چند ملیتی را برای نبرد با حوثی ها تحت حمایت آل احمر به خدمت گرفته است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: کشف ، سلاح ، یمن ، آمریکا ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار