مراسم اولین سالروز درگذشت "هوگو چاوز" رئیس جمهور فقید ونزوئلا ، امروز در پایتخت‌های مختلف کشورهای آمریکای لاتین در حال برگزاری است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مراسم اولین سالگرد درگذشت "هوگو چاوز" رئیس جمهور فقید ونزوئلا، در پایتخت‌های مختلف کشورهای آمریکای لاتین در حال برگزاری است.

این مراسم در چند مرکز فرهنگی در بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین نیز برگزار و در آن درباره  دستاوردهای مبارزات هوگو چاوز، رییس جمهور فقید ونزوئلا  بحث و گفتگو می شود.

رائول دانشجوی رشته جامه شناسی در این باره به خبرنگار واحد مرکزی خبر در بوینوس آیرس گفت: مهمترین دستاورد چاوز بیدار کردن احساسات انسانی و عشق به همنوع در بین ملل منطقه بود. 

وی افزود: چاوز بهبود وضعیت اجتماعی اقشار محروم را به جبهه اصلی مبارزات تبدیل کرد و محبوب مردم شد.  

اما علی رغم محبوبیت هوگو چاوز در بین ملل منطقه در این سالها رسانه های آمریکایی و همدستان منطقه ای ان چهره ای مخدوش از چاوز ارائه  و او را به عوام فریبی  متهم کردند.   

"مارتین" خبرنگار ونزوئلایی ساکن آرژانتین دراین باره معتقد است  رسانه های وابسته به آمریکا مردم را در صورت حمایت از چاوز ناآگاه بی سواد و بی ارزش خطاب می کردند اما مردم اعتقاد داشتند که چاوز چشم آنها را به روی واقعیت باز کرده است. 

"اومبرتو کالو" از حزب ناسیونالیست پرو نیز گفت: از نظر سیاسی این یک واقعیت بود که آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بود اما چاوز این واقعیت را تغییر داد.

انکار نقش سازنده چاوز برای بهبود وضعیت ملل منطقه آمریکای لاتین همچنان محور رسانه‌های آمریکایی است که بدور از اعتقاد مردم این منطقه است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار