نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان بیمه مشترکان خانگی گاز و برق را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه اعاده شده از سوی شورای نگهبان بند الف تبصره 13 این لایحه را حذف کردند.

وکلای ملت با 120 رای موافق، 7 رای موافق و 13 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر با حذف این بند برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

همچنین نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان بند ج تبصره 15 لایحه بودجه را به شرح زیر اصلاح کردند:

به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود هر دو ماه از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ یک هزار ریال و ازهر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ 500 ریال اخذ و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکین شهری و روستایی گاز و برق از طریق شرکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام نمایند.

نمایندگان مجلس با 135 رای موافق، 5 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر با این اصلاح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه اعاده شده از سوی شورای نگهبان بند د تبصره 19 این لایحه را اصلاح کردند.

براین اساس بند د تصریح می‌کند بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5/6/1386 و قانون تمدید آن در دستگاه‌های اجرایی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد 52 و 53 قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است. اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها یا صرف‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تایید معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس‌جمهور می‌رسد قابل تامین و پرداخت است.

وکلای ملت با 120 رای موافق، 9 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر با این اصلاح موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، اعاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار