عضو جامعه روحانیت مبارز مهمترین اولویت قوای سه گانه در سال جدید(1393) را حل مشکلات اقتصادی مردم دانست و گفت: قوه قضائیه باید دست سودجویان حریص را که عمدتا در تشکیلات دولتی دیده می‌شود، قطع کند.

"حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مهمترین اولویت قوای سه گانه در سال جدید را حل مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: تمام مسائل کشور نیازمند سامان یافتن مشکلات اقتصادی است و طبق رهنمود "مقام معظم رهبری" برای رسیدن به "اقتصاد مقاومتی" نباید نگاه به خارج از کشور داشت.

وی نگاه به داخل، افزایش تولید، توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و معادن صنعتی را از عوامل موثر در بهبود اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: قوه مجریه به عنوان مجری قوانین کشور بایستی در عملیاتی کردن این سیاست تلاش کند، این مهم با نگاه جمعی ازسوی قوا و برخورد جدی با مفسدین از سوی آن‌ها قابل حل است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه برخورد جدی با ویژه‌خواران از رانت‌خواری جلوگیری می‌کند، افزود: این قوه باید دست سودجویان حریص را که عمدتا در تشکیلات دولتی دیده می‌شود، قطع کند، تا بحث رانت شکل جریانی خاص به خود نگیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: بیشترین مسئولیت در مواجهه با فسادهای مالی متوجه قوه مجریه است چراکه در صورت بی‌توجهی، دولت محل ویژه‌خواری می‌شود.

وی نقش مجلس را قانون‌گذاری و نظارت در اجرای درست قوانین دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین عوامل موثر در ایجاد ویژه‌خواری را شناسایی کنند؛ این نظارت بایستی در تحقیق و تفحص اعمال شود، لذا همکاری، همراهی و هم‌افزایی سه قوه تمام مشکلات کشور را حل می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار