وزیر امور خارجه جمهوری چک روز یکشنبه گفت در پی تصمیم مسکو برای اعزام نیروی نظامی به منطقه کریمه اوکراین، وی سفیر روسیه را احضار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه جمهوری چک روز یکشنبه گفت در پی تصمیم مسکو برای اعزام نیروی نظامی به منطقه کریمه اوکراین، وی سفیر روسیه را احضار کرده است. 

لوبومیر زائورالک در تلویزیون گفت:«من با وی (سفیر روسیه) در ساعت یک بعد از ظهر امروز دیدار خواهم کرد تا به وی بگویم اگر این امر به معنی آغاز اشغال کریمه است، ما در این زمینه تجربه زیادی داریم و نمی توانیم به هیچ وجه با آن موافقت کنیم.»

وی ادامه داد:«هیچ راهی برای خروج از این موقعیت جز روش اعمال فشار به مقامات روسیه برای خودداری از کاربرد این روش» وجود ندارد. 

دیپلمات ارشد جمهوری چک افزود در شرایط کنونی وی قصد ندارد سفیر این کشور را از مسکو فرابخواند. 

 روز شنبه وزیر خارجه و رئیس جمهور جمهوری چک اقدامات روسیه را در شبه جزیره کریمه به اقدام ارتش شوروی سابق در اشغال جمهوری سابق چکسلواکی در سال 1968 تشبیه کردند. اشغال چکسلواکی باعث از بین رفتن جنبش دموکراتیک در این کشور و کشته شدن یکصد نفر شد. 

 نظام کمونیستی چکسلواکی در سال 1989 میلادی فروپاشید و چهار سال بعد نیز این کشور به صورت مسالمت آمیز به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد.


انتهای پیام/


برچسب ها: بین الملل ، جمهوری ، چک ، روسیه ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار