روزنامه فاینشنال تایمز در سرمقاله خود به دیدار نتانیاهو از واشنگتن و گفتگوی نتانیاهو با اوباما که قرار است درباره مذاکرات هسته ای ایران و توافقنامه صلح بین‌ اسرائیل و فلسطین انجام پذیرد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه انگلیسی "فاینشنال تایمز" ، در سرمقاله خود به مسأله دیدار نخست وزیر اسرائیل "بنیامین نتانیاهو" با رئیس جمهور آمریکا "باراک اوباما" در کاخ سفید که امروز دوشنبه قرار است انجام پذیرد پرداخت و نوشت : نتانیاهو معمولا در واشنگتن در میان تشویق تمامی اعضای کنگره آمریکا و تملق بزرگترین لابی حامی اسرائیل "آیپک" مورد استقبال قرار می‌گیرد.

این روزنامه سپس می‌نویسد : نتانیاهو در خلال دیدارش با اوباما سعی‌خواهد کرد درخواست‌های دولت راست‌گرای تندرواش و نیز چشم اندازهای "آیپک " برای انجام تحریمهای جدید علیه ایران را محقق سازد ؛ چیزی که مانع گفتگوهای جاری با ایران درخصوص برنامه‌ هسته‌ای اش خواهد شد.

این روزنامه سپس می‌نویسد : در رأس دستورکار نشست اوباما و نتانیاهو موافقت نتانیاهو در رسیدن به چهارچوب توافقی بین اسرائیل و فلسطین است که شامل ایجاد دو دولت باشد و فلسطینی‌ها صاحب یک دولت مستقلی در کرانه غربی رود اردن و سرزمین غزه گردند وقدس شرقی پایتخت آن باشد. و نیز این توافق شامل شهرک‌ سازی های اسرائیل نیز بشود.

این روزنامه در پایان می‌گوید : اگر هیچ راه حل واقعی محقق نگردد ، عدم رسیدن به توافقی برای برپایی دولتی فلسطینی مستقل ، باعث تاریک شدن آینده اسرائیل می‌گردد ؛ چرا که جان کری و سران اسرائیل و اروپا هشدار داده اند که شکست مذاکرات منجر به از دست دادن مشروعیت اسرائیل خواهد شد . 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار