گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی د‌ه‌ها اصله درخت زیتون را در کرانه باختری اشغالی نابود کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،غسان داگلاس، یکی از مقامات فلسطینی که بر فعالیت‌های شهرک سازی در مناطق شمالی کرانه‌ی باختری نظارت می‌کند، گفت شهرک نشینان حدود ۲۰۰ درخت متعلق به کشاورزان فلسطینی را در روستای کفرقدوم  واقع در شرق قلقیلیه در کرانه باختری اشغالی نابود کردند.

 

وی افزود، اهالی ۳۹ شهرک‌ اسرائیلی که در مجاورت آن منطقه قرار دارد روز یکشنبه ( ۱۱ اسفند، ۲ مارس) نهال‌های زیتون فلسطینیان را ریشه کن کردند.

 

به گزارش پرس تی‌وی، شهرک نشینان اسرائیلی به فلسطینان و مایملک آن‌ها و همچنین اماکن مقدس اسلامی حمله می‌کنند.

 

موسسه حقوق بشر التضامن در اول ژانویه در گزارش سالانه خود اعلام کرد حدود ۸ هزار اصله درخت که برخی از آن‌ها قدمتی چند صد ساله داشته اند، از سوی اسرائیلی‌ها تخریب و نابود شده اند.

 

این گروه حقوق بشر افزود: «شهرک‌نشینان اسرائیلی درختان زیتون را ریشه کن، سوزانده و قطع کرده‌اند... شهرک نشینان همچنین به سمت باغات زیتون فلسطینیان  فاضلاب جاری کردند.»

 

التضامن همچنین خاطر نشان کرد: «به دلیل تدابیر امنیتی اسرائیل، شمارش دقیق صدها درخت نابود شده در مزارع زیتون در نزدیکی شهرک‌ها، امکان پذیر نیست.»

 

به گفته روستائیان ساکن شهر نابلس واقع در جنوب کرانه باختری، شهرک نشینان اسرائیلی در ژوئن گذشته در برخی موارد برای سوزاندن یک هزار و ۵۰۰ اصله درخت در مزارع فلسطینیان در این منطقه از مواد شیمیایی استفاده کردند. در همین حال به دلیل وقوع آتش سوزی که در پی این  اقدام شهرک نشینان روی داد، بیش از ۴۹ جریب فرنگی (حدودا معادل ۲۰ هکتار) از اراضی حاصلخیز کشاورزی فلسطینان از بین رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.