مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: قرار است 8 هزار هکتار توسعه جنگل در استان اردبیل در سال آینده اتفاق بیفتد که اعتبار آن نیز از محل ماده 17 تامین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اسدالله محسن‌زاده افزود:‌ با اخذ اعتبار ویژه توسعه جنگل به مساحت 8 هزار هکتار اجرایی می‌شود که قرار است 2 هزار هکتار آن در فندقلو و 6 هزار هکتار نیز در خلخال و کوثر انجام شود که مطالعات اولیه آن انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه منابع طبیعی به عنوان موهبت الهی متعلق به نسل آینده است و هیچ کس نمی‌تواند آن را به انحصار بگیرد، خاطرنشان کرد: مهمترین حرکت و اقدام در این حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در صیانت از این منابع ارزشمند است که باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل وسعت مراتع و جنگل‌های استان را بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 60 درصد مساحت استان اردبیل را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد به طوری که در استان اردبیل 63 هزار هکتار جنگل وجود دارد که از پنج رویشگاه مهم کشور سه رویشگاه شامل خزری، ارسباران و ایران‌تورانی متعلق به استان اردبیل است.

محسن‌زاده با اشاره به اینکه اکثر مراتع استان اردبیل درجه یک و دو محسوب شده و این استان قطب تولید علوفه خشک است،‌ گفت: در حوزه آبخیز‌داری سه حوزه ارس، ‌بالهارود و قزل‌اوزن داریم که طرح‌های مختلفی نیز در این سه حوزه در حال اجراست/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، توسعه ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.