روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت اروپایی ها که برای سوخت خود به روسیه نیاز دارند نشان داده اند برای مقابله با مسکو به علت اقداماتش در شبه جزیره کریمه آماه نیستند و برخی در کنگره آمریکا نیز می‌گویند آمریکا باید صبر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت اروپایی ها که برای سوخت خود به روسیه نیاز دارند نشان داده اند برای مقابله با مسکو به علت اقداماتش در شبه جزیره کریمه آماه نیستند و برخی در کنگره آمریکا نیز می گویند آمریکا باید صبر کند.

این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "پائول ریشتر" نوشت برنامه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های اقتصادی تنبیهی بر ضد روسیه که احتمالا شدیدترین واکنش آمریکا به مداخله نظامی مسکو در اوکراین است با مقاومت‌هایی در کنگره و اروپا مواجه شده است.

گرچه مقامات دولت آمریکا می گویند آماده‌اند سرمایه‌های مقامات بلند پایه روسی را مسدود کنند و احتمالا موسسات مالی دولتی این کشور را نیز هدف قرار خواهند داد، متحدان اروپایی این کشور که به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته هستند گفته اند آماده نیستند این رویکرد را دنبال کنند.

دموکرات‌های برجسته کنگره نیز در این زمینه دچار اختلاف شده اند. برخی از آن‌ها از جمله "هری رید، رهبر اکثریت جمهوری خواهان معتقدند دولت برای موثرتر بودن تحریم ها باید منتظر حمایت اروپا بماند.

دیگر قانونگذاران از جمله جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است از تحریم ها حمایت می کنند و آماده اقدام هر چه سریعتر در این زمینه هستند.

اما کشورهای مهم اروپایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در جلسات فوری در برکسل گفتند دستکم در حال حاضر راه های دیگری را ترجیح می دهند.

این مسئله، اختلاف بزرگ میان آمریکا و اروپا را که به مدت 65 سال در ناتو متحد بوده اند به نمایش گذاشت.

اروپایی‌ها که بیش از آمریکا با روسیه از نظر اقتصادی نزدیک هستند مانند آمریکا تمایل زیادی به تحریم روسیه ندارند و نگران هستند این مسئله به تجارت آنها لطمه بزند.

روسیه پس از آمریکا و چین، سومین شریک تجاری اتحادیه اروپا است و اروپا گزینه برای تامین انرژی خود گزینه دیگری به جای ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار