بنیامین نتانیاهو در سخنانی اعلام کرد بدون لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی و به رسمیت شناختن کشور یهود توافق صلحی نیز وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه گفت: بدون لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی و به رسمیت شناختن کشور یهود توافق صلحی نیز وجود نخواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو در آغاز جلسه حزب راستگرای لیکود که وی رهبری آن را به عهده دارد گفت:با توجه به اظهارات اخیر فلسطینیان ما از دستیابی به یک توافق دور می شویم و خود فلسطینیان نیز عامل این دور شدن هستند.

وی در اظهاراتی که رادیو دولتی اسرائیل اعلام کرد  افزود می گویند هرگز کشور یهود را به رسمیت  نخواهند شناخت و درباره حق بازگشت نیز امتیاز نخواهند داد. مایلم تأکید کنم هیچ گونه توافقی را برای همه پرسی تا زمانی که حق موسوم به حق بازگشت لغو نشود و فلسطینیان کشور یهود را به رسمیت نشاسند ، مطرح نخواهد کرد.»
نتانیاهو گفت : اینها شرایط اساسی توجیه پذیر و حیاتی برای امنیت اسرائیل است. فلسطینیان هیچ قصدی برای نزدیکی به یک حل وفصل عملی و عادلانه ندارند.

این اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح می شود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کرد یهودی بودن اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

عباس گفته بود من اکنون هفتاد و نه سال سن دارم و از حقوق ملت کوتاه نخواهم آمد و به ملتم و آرمانش نیز خیانت نخواهم کرد.

نتانیاهو پافشاری می کند که به رسمیت شناختن یهودیت اسرائیل به عنوان یک بند اساسی در هرگونه توافق صلح احتمالی با فلسطینیان باشد که مذاکرات درباره آن بین دو طرف از ژوئیه گذشته با نظارت آمریکا ازسرگرفته شده است اما فلسطینیان این خواسته را رد و تأکید می کنند به رسمیت شناختن یهودیت اسرائیل حق بازگشت آوارگان فلسطینی را از آنها سلب می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار