دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی گفت: بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران در بخش راه در کشور ما مقرون به صرفه نیست

علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مسائل اجتماعی ما میزان تصادفات است گفت: در سال 85 سالانه 27 هزار کشته در سوانح رانندگی داشتیم که خوشبختانه این رقم در سال جاری به 19 هزار کشته کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان آن طور که باید نتوانستند فرهنگ رانندگی را در کشور به طور کامل پیاده سازی کنند که در این زمینه رسانه‌ها و همچنین آموزش و پرورش می‌توانند نقش بسزایی را در کاهش این حوادث ایفا کنند.
 
آزاد در ادامه به ساخت راه، بزرگراه و همچنین آزادراه و توسعه آن در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در امر راه‌سازی نبود سرمایه گذار می‌باشد به طوری که سرمایه گذاران کمتری انگیزه برای سرمایه گذاری در ساخت راه دارند.
 
وی اظهار داشت: بازگشت سرمایه در بخش راه حدود 25 سال است که به صرفه نیست و همچنین اخذ عوارض با 1800، 2500 و 3000 تومان به منظور نگهداری راه‌ها برای سرمایه گذار به صرفه نیست.
 
آزاد گفت: به عقیده من اخذ عوارض 2500 تومانی برای آزادراهی چون تهران پردیس بسیار کم است و اگر قرار باشد شرکت سرمایه گذار اقدامات لازم را به منظور نگهداری راه‌ها و آزادراه‌ها داشته باشد بنابراین اخذ عوارض نیز باید از میزان تعیین شده بیشتر باشد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی اعلام کرد: امروزه راه‌سازی در کشور گرفتار معضلاتی شده به طوری که هم اکنون تنها 8 درصد از سرمایه‌ای که یک سرمایه گذار در ساخت و نگهداری یک راه می‌گذارد می‌تواند به دست بیاورد. این در حالی است که رقم موردنظر باید 25 درصد باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: عوارض ، سرمایه ، صرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار