مشاور انجمن ملی بهره‌وری گفت: مهم آن است که تعداد محدودی شاخص بهره‌وری داشته و برای بهبود آن تلاش کنیم اما متأسفانه برای آنکه می‌خواهیم بهترین شاخص دنیا را داشته باشیم گرفتار شاخص بازی شده‌ایم.

عبدالنبي نادري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اندازه‌گیری بهره‌وری موضوع قابل ورود انجمن نیست اظهار داشت: به طور کلی پرداختن به اندازه‌گیری بهره‌وری در کشور ما به یک مسیر انحرافی تبدیل شده در صورتی که مسأله پیچیده‌ای نیست اما عده‌ای برای خاص نشان دادن کار خود آن را پیچیده می‌کنند.

نادری تصریح کرد: مهم آن است که تعداد محدودی شاخص بهره‌وری داشته و برای بهبود آن تلاش کنیم اما متأسفانه برای آنکه می‌خواهیم بهترین شاخص دنیا را داشته باشیم گرفتار شاخص بازی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه متولیان بهره‌وری خود را گرفتار شاخص بازی کرده‌اند بیان داشت: شاخص بهره‌وری در مثال همانند قطب نما است اما هیچ کس برای سفر کردن سوار قطب نما نمی‌شود اما  متأسفانه فعالیت‌هایی که برای اندازه‌گیری بهره‌وری صورت می‌گیرد معطوف به همین تعیین شاخص شده است.

نادری اضافه کرد: به طور مثال شاخص‌هایی که مربوط به سطح کلان است مانند شاخص بهره‌وری کلیه عوامل را برای سطح شرکت محاسبه کردن، انحراف از مسیر است.

وی ادامه داد: در این صورت با صرف هزینه‌های بالا برای اندازه‌گیری بهره‌وری هزینه‌ی بسیار بالایی انجام می‌شود در صورتی‌که با همان هزینه در شرکت می‌توان بهره‌وری را افزایش داد.   
انتهاي پيام/

برچسب ها: بهره وری ، شاخص ، بازار ، خرید ، کلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار