مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای بهره‌برداری از سدها و شبکه‌های پایاب اراضی استان 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،شانظری گفت: این میزان اعتبار در صورت تامین در راستای اجرای پروژه ساخت سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سیازاخ، گاران، زیویه، چراغ‌ویس، عباس‌آباد، امیرآباد و رمشت و شبکه‌های پایاب سورال، سنگ سیاه، خورخوره، بخشی از شبکه گاوشان(فرعی) و زریوار (فرعی) هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 سد و 12 شبکه پایاب اراضی با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این استان در دست احداث است افزود: بهره‌برداری این سدها نقش مهمی در توسعه بیش از پیش استان خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاه به اینکه سد سیازاخ یکی از سدهای در دست اجرای استان است که عملیات ساخت این سد از سال 1382 آغاز شده و تاکنون 700 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است اضافه کرد:عملیات احداث این سد به دلیل کمبود اعتبار تقریباً متوقف شده است و در حال حاضر بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای تکمیل عملیات اجرایی آن 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شانظری با بیان اینکه در سال گذشته 70 میلیارد ریال برای اجرای سد سیازاخ دیواندره اختصاص داده شد، گفت: تاکنون 45 درصد اعتبار تخصیص‌یافته وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال مالی، کل اعتبارات تخصیصی وصول شود./س
 
برچسب ها: سد ، اعتبار ، سیازاخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.