پیشنهاد کارشناس- موضوع به شبكه‌‌های معاونت سیما به مناسبت بزرگداشت استاد شهيد مرتضی مطهري (ره) در هفته معلم تهیه و منتشر شد .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، اداره کل آموزش و پژوهش سیما بسته "پیشنهاد کارشناس" را به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های برنامه‌های تلویزیونی با امعان نظر نسبت به کنداکتور برنامه‌های جاری، پیشنهادهای لازم را به شبکه‌های معاونت سیما ارائه کرد.

انقلاب اسلامی به عنوان یک نهضت فرهنگی مدیون شخصیت‌های فرهیخته‌ای است که با افکار بلند و همت عالی سازمان فکری آن را طراحی نموده‌اند.

آیت الله شهید شیخ مرتضی مطهری(ره) به عنوان معلم انقلاب در راستای طراحی اندیشه‌های انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشته و نگاه امام خمینی(ره) و رهبری فرزانه انقلاب به این شخصیت حاکی از تفکرات ناب این شهید است.

رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی می‌بایستی در تحکیم پایه‌های فکری انقلاب و نخبگان و فرهیختگان در این راه گام‌های عملی برداشته و رسالت و تکلیف انقلابی خود را ایفا نماید.

برای جامعه‌ای که در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می‌کند و مصمم است مراحل مختلف پویایی و کمال یابی را طی نماید و به قلل رفیع دانش و بینش صعود کند، شناسایی شخصیت‌های عظیم علمی که تاثیرگذار و تحول‌زا بوده‌اند یک ضرورت قطعی و حیاتی است. این ضرورت وقتی بیشتر و عمیق‌تر احساس می‌شود که شخصیت‌های مزبور از مشخصه‌هایی چون جامع‌نگری، آزاداندیشی، احاطه علمی، قدرت تحقیق، توانایی نقادی، نوآوری و تحرک آفرینی برخوردار باشند. متفکر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از این شخصیت‌های علمی کم نظیر می‌باشد که با مشخصه‌های یادشده در جامعه و کشور ما تحولی عظیم به وجود آورد و منشأ خدمات بزرگی گردید که هنوز تداوم دارد و از این پس نیز استمرار و امتداد خواهد داشت.

در همین راستا معاونت سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنابر رسالت فرهنگی و ملی خود، همه ساله به مناسبت بزرگداشت مقام والای استاد شهید مطهری برنامه‌های متعدد و متنوعی را در دستور تولید قرار داده و با بهره گیری از کارشناسان و اساتید برجسته کشور، به ساخت این برنامه‌ها می‌پردازد.

جزوه حاضر بنا دارد به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های برنامه‌های تلویزیونی با امعان نظر نسبت به کنداکتور برنامه‌های جاری، پیشنهادهای لازم را به شبکه‌های معاونت سیما ارائه نماید. امید است معاونت سیما همچون سالیان گذشته گام‌های دیگری در جهت معرفی و شناساندن ابعاد و زوایای پنهان این شخصیت برجسته فراهم آورد.

شایان ذکر است اداره کل آموزش و پژوهش سیما آمادگی دارد به منظور عملیاتی شدن پیشنهادات برنامه‌سازی ارائه شده در زمینه‌های زیر با برنامه‌سازان محترم همکاری نماید:

•  تأمین کتب پیشنهادی (ارائه شده در جزوه)

•  تأمین فایل‌های صوتی استاد مطهری (مرتبط با موضوع پیشنهادی)

•  ارائه شماره همراه کارشناسان و صاحب‌نظران (ارائه شده در جزوه)

•  فراهم نمودن شرایط ارتباط‌گیری برنامه‌سازان با مطهری‌شناسان و مراکز مطهری‌شناس خارج از کشور



انتهای پیام/اق
برچسب ها: اموزش ، پژوهش ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار